dinsdag 22 maart 2022

In 2020 en 2021 heeft uw college straatnamen vastgesteld voor fase 1 en fase 2 van het plangebied van het bestemmingsplan Selissen. Nu de verkaveling voor de overige fasen beschikbaar is kunnen de overige straatnamen worden vastgesteld. Eerder heeft uw college besloten te kiezen voor het thema “marterachtigen”. Verder wordt van een bestaande straat de begrenzing gewijzigd.

1. In te stemmen met de gewijzigde begrenzing van de straatnaam Weikespad conform bijlage 1
    2. In te stemmen met de straatnamen Das, Zilverdas, Fret, Hermelijn, Mink, Wezel, Bunzing, Reuzenotter, Dwergotter, Rivierotter, Visotter en Otter conform bijlage 2

Het Delta Programma Regionale Adaptatie (DPRA) heeft een subsidie beschikbaar van 490.000 euro voor de gemeenten om een impuls te geven aan klimaatadaptief inrichten met de focus op water. Deze impuls regeling loopt via de afvalwatersamenwerking De Meijerij met als penvoerder de gemeente Best. Aanvragen kunnen tot en met 2023, uitvoering gereed voor 2027. Vorig jaar is Deken Broekmanlaan ingebracht en bedrag is beschikbaar gesteld. Dit jaar is de aanvraag t.b.v. aanvullende klimaatmaatregelen bij de vervanging van het riool in Kalksheuvel.

1. Deel te nemen aan de Tijdelijke impulsregeling klimaatadaptatie 2021–2027;
    2. De burgemeester verleent volmacht aan wethouder Van Nistelrooij tot het ondertekenen van het inlegvel (bijlage 2) voor de aanvraag en verleent volmacht aan wethouder Van Schuppen van de gemeente Best tot ondertekening van de gezamenlijke aanvraag (bijlage 1).

1. Deel te nemen aan de Tijdelijke impulsregeling klimaatadaptatie 2021–2027;
    2. De burgemeester verleent volmacht aan wethouder Van Nistelrooij tot het ondertekenen van het inlegvel (bijlage 2) voor de aanvraag en verleent volmacht aan wethouder Schuppen van de gemeente Best tot ondertekening van de gezamenlijke aanvraag (bijlage 1).

Op 10 november 2020 heeft de gemeenteraad de beleidsnotitie “Huisvesting Arbeidsmigranten gemeente Boxtel” vastgesteld. Daarin is besloten binnen 3 jaar voor maximaal 800 arbeidsmigranten kwalitatieve huisvesting mogelijk te maken middels het vergeven van een beperkt aantal exploitatievergunningen (zie paragraaf 3.5 uit het beleid). Om deze vergunningen te kunnen verlenen is het noodzakelijk dat de gemeente een verordening en uitvoeringsregeling huisvesting arbeidsmigranten Boxtel 2021 vaststelt. Dit heeft de gemeenteraad in april 2021 gedaan.

1. De Verordening huisvesting arbeidsmigranten Boxtel 2022 ter besluitvorming voor te leggen aan de raad.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd vrijdag 25 februari 2022 van het CDA over uitwerking bezuinigingen kerntakendekkingsplan

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.