dinsdag 23 augustus 2022

1. 02.02.NO

Een gemeente kan onder voorwaarden een particuliere functionaris inzetten ten behoeve van de uitoefening van de opsporingsbevoegdheden. Eén van die voorwaarden is dat gemeenten de ingehuurde boa op naam moet aanwijzen als onbezoldigd ambtenaar van de gemeente.

De volgende personen te benoemen tot onbezoldigd ambtenaar van de gemeente Boxtel:

1. K. Hagenaars
    2. N. van de Ven
    3. L. van Rosmalen
    4. Q. van der Bolt

1. K. Hagenaars, geboren op 13 mei 1998.
    2. N. van de Ven, geboren op 7 oktober 1999.
    3. L. van Rosmalen, geboren op 28 september 1998.
    4. Q. van der Bolt, geboren op 2 september 2000.

Het bestemmingsplan ‘Groenweg 7’ maakt het mogelijk om aan De Langvelden in Esch twee levensloopbestendige woningen te ontwikkelen van het type twee-onder-één-kap.

De gemeenteraad voor te stellen:

1. In te stemmen met de nota van zienswijzen ‘bestemmingsplan Groenweg 7’.
    2. De nota van wijzigingen en het bestemmingsplan ‘Groenweg 7’, bekend onder de titel NL.IMRO.0757.BP10Groenweg7-VST1, ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan gewijzigd vast te stellen.
    3. Geen exploitatieplan vast te stellen voor dit bestemmingsplan.

De gemeenteraad voor te stellen:

1. In te stemmen met de nota van zienswijzen ‘bestemmingsplan Groenweg 7’.
    3. Geen exploitatieplan vast te stellen voor dit bestemmingsplan.

Gemeente Boxtel is aangesloten bij het Servicehuis Parkeer en Verblijfsrechten (SHPV). Het SHPV is een landelijk coöperatie van en voor gemeenten en biedt de infrastructuur voor digitalisering van het parkeerbeleid. Hierdoor is het voor parkeerders mogelijk om parkeerbelasting te betalen via de app van de door de parkeerder zelfgekozen provider in plaats van via een parkeerautomaat. Er ligt momenteel een probleem op juridisch- organisatorisch vlak. Van een coöperatie wordt verlangd dat leden een lidmaatschapsovereenkomst hebben in plaats van een aansluitingsovereenkomst. SHPV heeft gemeente Boxtel dan ook gevraagd om lid te worden. Door gemeenten lid te maken van het SHPV voorkomt de coöperatie dat ze naar een andere organisatievorm moet gaan kijken. Een andere organisatievorm zou voor gemeenten betekenen dat het SHPV niet voor hen mag tekenen, dus ook niet de contracten met de mobiele leveranciers. Dit zou betekenen dat gemeenten dan zelf met iedere mobiele leverancier contracten moeten gaan afsluiten.

1. De raad voor te stellen een zienswijze in te dienen met betrekking tot het voorgenomen lidmaatschap van het Servicehuis Parkeer en Verblijfsrechten (SHPV).
    2. Deze zienswijze na ontvangst te betrekken bij het nemen van een definitief besluit ten aanzien van het lidmaatschap van het Servicehuis Parkeer en Verblijfsrechten (SHPV).

Conform het beleidsakkoord is op basis van een breed participatietraject een concept duurzaamheidsagenda opgesteld voor de periode 2022-2026.

Het college wordt gevraagd de raad voor te stellen om:

1. De concept duurzaamheidsagenda Boxtel 2022-2026 vast te stellen.

Het college wordt gevraagd de raad voor te stellen om:

1. De duurzaamheidsagenda Boxtel 2022-2026 vast te stellen.