dinsdag 5 april 2022

Op 12 februari 2022 zijn schriftelijke vragen ex art. 37 RvO door PVDA – GroenLinks gesteld: "Pacht in Molenwijkpark". In bijgaande antwoordbrief is een reactie geformuleerd.

1. In te stemmen met bijgaande antwoordbrief aan PVDA – GroenLinks en deze via de griffie te verspreiden

De gebiedsontwikkeling De Ruiting in Esch bestaat uit twee onderdelen: een Ruimte voor Ruimte (RvR)-ontwikkeling met zes woningen op de locatie De Ruiting 2b (Nieuw Koolwijk) en de particuliere initiatieven (herbestemming intensieve veehouderij en rundveehouderij, kleinschalige uitbreiding bebouwing bestaande woonlocaties en natuur- en landschapsontwikkeling). In 2015 besloot de gemeenteraad van Haaren principemedewerking te verlenen aan deze gebiedsontwikkeling. Op basis hiervan is voor beide onderdelen een ontwerpbestemmingsplan in voorbereiding. In vervolg hierop heeft er overleg met de omgeving en andere belanghebbenden over de plannen plaatsgevonden. Het conceptontwerpbestemmingsplan De Ruiting 3, 3A, 4, 4A, 5 en 7 is nu gereed om als voorontwerp ter inzage gelegd te worden, zodat iedereen de mogelijkheid heeft hierover een inspraakreactie of vooroverlegreactie in te dienen. De uitkomsten van deze inspraakronde kan uw college betrekken bij uw besluit dit bestemmingsplan officieel als ontwerp in procedure te brengen.

Bijlagen

1. Het voorontwerpbestemmingsplan De Ruiting 3, 3A, 4, 4A, 5 en 7 aan te bieden voor vooroverleg aan de provincie, het waterschap en de waterleidingbeheerder.
    2. De raad hierover te informeren met de bijgevoegde raadsinformatiebrief.

2. De raad hierover te informeren met de bijgevoegde raadsinformatiebrief.

Vanaf 15 maart 2022 tot en met 31 december 2022 kunnen inwoners de eenmalige energietoeslag aanvragen. Per huishouden kan men een toeslag ontvangen van € 800,00

1. De beleidsregels eenmalige energietoeslag 2022 vast te stellen met terugwerkende kracht per 15-03-2022 tot 01-01-2023.
    2. Uitvoering te geven aan de Eenmalige energietoeslag binnen het door het Rijk beschikbaar gestelde budget.
    3. De bijgevoegde Raadsinformatiebrief vast te stellen en door te geleiden naar de griffie.