dinsdag 1 november 2022

Iedere gemeente in Nederland stelt op basis van de Omgevingswet een omgevingsvisie op. In de Omgevingswet is de omgevingsvisie het instrument om samenhang in het beleid voor de fysieke leefomgeving aan te brengen. De omgevingsvisie geeft aan hoe we de totale
    leefomgeving voor een lange periode (2040) willen inrichten. In de gemeente Boxtel zijn veel ontwikkelingen in de leefomgeving. Samen met inwoners, ondernemers, stakeholders en ketenpartners stellen we de omgevingsvisie op. In 2024 dient de omgevingsvisie vastgesteld te zijn. Dit ambitiedocument is een mijlpaal in de totstandkoming van de Omgevingsvisie. Het ambitiedocument geeft een beschrijving van de ambities voor Boxtel. Het is bedoeld als tussenstap, om vanuit daaruit richting te geven aan de inhoud van de omgevingsvisie. De omgevingsvisie zelf is meeromvattend en wordt uitgewerkt op basis van het ambitiedocument.

1. In te stemmen met het raadsvoorstel en het conceptbesluit en dit voor te leggen aan de gemeenteraad.

1. De regionale Raadsinformatiebrief over de stand van zaken transformatieopgave jeugdhulp Noordoost-Brabant vast te stellen en deze via de griffie te verzenden aan de raad.

Eindhoven Airport dient te functioneren binnen het aan dit vliegveld verstrekte luchthavenbesluit. Aangezien het een militair vliegveld is, verstrekt het ministerie van Defensie een vergunning voor burgermedegebruik voor de niet-militaire vluchten. De procedure voor een nieuw luchthavenbesluit voor Eindhoven Airport loopt vertraging op waardoor de verwachting is dat deze niet voor 1 januari 2024 kan worden verleend. Daarom wordt de vergunning voor burgermedeverbruik voor 2 jaar verleend. Bezwaar en beroep is niet mogelijk. Daarom is door de omliggende gemeenten gekozen voor één gezamenlijke reactie om zo toch een krachtig signaal af te geven.

1. De bijgevoegde reactie op de conceptvergunning burgermedegebruik van Eindhoven Airport mede namens de gemeente Boxtel in te dienen.

Er is een omgevingsvergunning aangevraagd voor de realisatie van zes appartementen aan de Breukelsestraat 47, 47a t/m 47e te Boxtel. Deze ontwikkeling is in strijd met het bestemmingsplan omdat het aantal bestaande woningen per bouwperceel niet mag toenemen. Door het realiseren van zes appartementen neemt het aantal woningen op het bouwperceel toe. Dat betekent dat voor het oprichten van deze appartementen een afwijking van het bestemmingsplan noodzakelijk is.

Het college van burgemeester en wethouders legt aan de gemeenteraad ter besluitvorming voor:

1. Een verklaring van geen bedenkingen af te geven voor het realiseren van zes appartementen aan de Breukelsestraat 47, 47a t/m 47e te Boxtel.

Voor de uitvoering van het project woningbouw Albinonistraat 86a te Boxtel is een Addendum nodig op de koopovereenkomst Albinonistraat 86a tussen gemeente Boxtel en Woningstichting JOOST. De koopovereenkomst heeft het college van B&W positief bevonden op 4 november 2020. Deze koopovereenkomst maakt de bouw van sociale huurappartementen mogelijk. Voor dit plan is het openen van een GREX noodzakelijk. De raad wordt geïnformeerd over het proces van het woningbouwproject Albinonistraat 86a te Boxtel.

1. In te stemmen met het Addendum op de koopovereenkomst Albinonistraat 86a te Boxtel, welke besloten is in het college van burgemeester en wethouders op 4 november 2020 en hiervoor kennis te namen van de bijgevoegde notitie.
    2. In te stemmen met de raadsinformatiebrief ‘’stand van zaken proces Woningbouw Albinonistraat 86a Boxtel” en deze via de griffie te versturen aan de gemeenteraad gelijktijdig met het persmoment.
    3. De gemeenteraad voor te stellen een Gemeentelijke GrondExploitatie (GREX) Woningbouw Albinonistraat 86a te openen.

Met dit voorstel wordt het college verzocht toestemming te geven voor de aanleg van glasvezel door Open Dutch Fiber en Delta Fiber in de bebouwde kom van Boxtel. We streven ernaar om alle adressen aan te laten sluiten en de overlast voor onze inwoners te beperken. De gemeente zal toezicht houden op de werkzaamheden. De glasvezelpartijen vergoeden de kosten die de gemeente daarvoor maakt.

1. Open Dutch Fiber door middel van een instemmingsbesluit toestemming te geven om te starten met de aanleg van glasvezel in de bebouwde kom van de gemeente Boxtel.
    2. Delta Fiber door middel van een instemmingsbesluit toestemming te geven om te starten met de aanleg van glasvezel in de bebouwde kom van de gemeente Boxtel.
    3. In te stemmen met de voorschriftenbrief en deze voorschriften op te leggen bij het geven van instemming aan beide partijen.
    4. In te stemmen met de door partijen te betalen financiële vergoedingen voor de aanleg van glasvezel in de bebouwde kom van de gemeente Boxtel.
    5. KPN te informeren over de genomen besluiten en gemaakte afspraken.

5. KPN te informeren over de genomen besluiten en gemaakte afspraken.