dinsdag 11 januari 2022

Digitaal

Marielle van Alphen - Habraken

De GGD Hart van Brabant is een gemeenschappelijke regeling van 19 gemeenten. De GGD voert voor ruim 1 miljoen inwoners in zijn werkgebied zowel wettelijke taken (basistaken) als extra taken via lokale inkoop (plustaken) uit op het gebied van o.a. jeugdgezondheid, gezondheidsbescherming en gezondheidsbescherming en gezondheidsbevordering en leefstijl. Elk jaar leggen zij een concept-kadernota voor waarin het inhoudelijke en financieel beleid voor het volgende jaar wordt beschreven voor de GGD Hart van Brabant.

Het college van burgemeester en wethouders legt aan de gemeenteraad ter besluitvorming voor:
    1. De zienswijze op de concept-Kadernota 2022 van de GGD Hart voor Brabant vast te stellen.
    2. Deze zienswijze kenbaar te maken bij het bestuur van de GGD Hart voor Brabant.

Vier keer per jaar wordt een Lokale Regiotafel met de raad georganiseerd over de samenwerking met de regio Noordoost-Brabant (RNOB). Met het presidium is afgesproken om deze keer de terugkoppeling te verzorgen via een raadsinformatiebrief.

De raad te informeren conform bijgevoegde raadsinformatiebrief.

De raad te informeren conform bijgevoegde raadsinformatiebrief.

Als Veiligheidsregio Brabant-Noord werken wij met elkaar aan een veilige Brabantse leefomgeving. Dat doen we samen met inwoners, bedrijven, maatschappelijke organisaties. Zo leren we als gemeenten en onze veiligheidspartners over (de aanpak van) belangrijke veiligheidsthema’s, nu en in de toekomst. Deze missie/visie vormt de basis voor het Beleidsplan 2020-2023 ‘Samen Veiliger’ van de Veiligheidsregio Brabant-Noord. De Kadernota 2023 volgt dit beleid en bevat hiervoor de (financiële) beleidsmatige uitgangspunten. Met de deelname in de stichtingen Risicobeheer en Waarborgfonds kunnen de veiligheidsregio’s vanuit samenwerking invulling geven aan goed werkgeverschap na dienstongevallen.

1. De zienswijze op de Kadernota 2023 van de Veiligheidsregio Brabant-Noord ter kennisname aan te nemen en deze voor te leggen aan de Raad ter vaststelling. De zienswijze ondersteunt de beleidslijn uit de Kadernota 2023.
    2. De voorgenomen deelname van de Veiligheidsregio Brabant-Noord in de stichting Risicobeheer Veiligheidsregio’s en de stichting Waarborgfonds ter kennisgeving aan te nemen en deze voor te leggen aan de Raad ter vastlegging.