dinsdag 24 mei 2022

Het plan Nieuw Koolwijk maakt onderdeel uit van gebiedsontwikkeling De Ruiting en ziet toe op de herontwikkeling van de locatie tegenover De Ruiting 2 in Esch. Gepland zijn een zestal ruimte voor ruimtewoningen en de aanleg van nieuwe natuur. Tot voor kort werd hier een agrarisch bedrijf gevoerd in de vorm van een planten- en bomenkwekerij. De op deze locatie aanwezige kas, bedrijfsgebouwen, containervelden en waterreservoir zijn met het oog op de
    beoogde herontwikkeling al verwijderd.

Bijlagen

1. Het “Eindverslag inspraak en vooroverleg voorontwerp bestemmingsplan Nieuw Koolwijk” vast te stellen.
    2. Het ontwerpbestemmingsplan Nieuw Koolwijk (NL.IMRO.0757.BP01RUITINGESCHOW1) ter inzage te leggen met toepassing van afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb).
    3. Akkoord te gaan met het ontwerpbesluit hogere waarde Wet geluidhinder en dit voor zes weken ter inzage te leggen;
    4. Af te zien van een Milieueffectrapportage (m.e.r.).
    5. De raad te informeren met de bijgevoegde raadsinformatiebrief.
    6. Bijgaande antwoordbrief van de nog openstaande raadsvragen vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

4. Af te zien van een Milieueffectrapportage (m.e.r.).
    5. De raad te informeren met de bijgevoegde raadsinformatiebrief.

Het DB van het Stadsgewest biedt de begroting aan en stelt de raad in de gelegenheid om een zienswijze in te dienen, zodat de begroting ter vaststelling aan het Algemeen Bestuur kan worden aangeboden in de vergadering in juli.

1. Middels bijgevoegd raadsvoorstel aan de gemeenteraad voor te stellen in te stemmen met de Conceptbegroting 2023 van het Stadsgewest ’s-Hertogenbosch;
    2. Dit middels bijgevoegde zienswijze zo spoedig mogelijk aan het Stadsgewest kenbaar te maken aan het DB van het Stadsgewest.

In de Woonvisie 2016 is het huidige woonbeleid van de gemeente Boxtel vastgelegd. Het voorliggende document is een uitwerking op de Woonvisie 2016-2025 Boxtel. Hierin staat beschreven in hoeverre woningbouwplannen zijn gerealiseerd en wat de woningbouwplanning is voor de komende jaren. Daarnaast wordt in dit document stilgestaan bij belangrijke ontwikkelingen in het woonbeleid. Daarbij wordt zowel teruggeblikt als vooruit gekeken naar het
    lopende jaar 2022. De Woonagenda 2022 is, kortgezegd, de Raadsinformatiebrief over Wonen en Woningbouw. In 2018 is de Woonagenda voor het laatste van een update voorzien, waarbij uitgebreid is ingegaan op de lopende woningbouwprojecten die op dat moment speelden. Dit keer is er gekozen voor een meer integrale en programmatische opzet

1. De Woonagenda 2022 vast te stellen en deze ter informatie door te sturen naar de leden van de gemeenteraad

Op 12 mei 2022 heeft het Dagelijks bestuur van MijnGemeenteDichtbij de concept begroting 2023 vastgesteld. Overeenkomstig de GR-regeling wordt deze concept begroting voor zienswijze voorgelegd aan de beide gemeenteraden. Met inachtneming van de ontvangen zienswijzen stelt het Algemeen bestuur vervolgens de begroting 2023 vast op 6 juli 2022.

De gemeenteraad voor te stellen:

1. De ontwikkeling zoals aangegeven in de concept Begroting 2023 van MijnGemeenteDichtbij te ondersteunen.
    2. Deze steun te verwoorden in de bijgevoegde zienswijze op de concept Begroting 2023 van MijnGemeenteDichtbij en deze toe te sturen aan het Dagelijks Bestuur van MijnGemeenteDichtbij.

De gemeenteraad voor te stellen: