dinsdag 15 november 2022

Wij ontvingen op 14 oktober 2022 vragen ex artikel 37 RvO over Bomen Liempdseweg. In de bijgevoegde brief vindt u de voorgestelde beantwoording.

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden

De provincie ziet met Interbestuurlijk Toezicht (IBT) erop toe dat de lokale overheden hun maatschappelijke taken goed uitvoeren. In de brief van 22 juli 2022 informeert de provincie over het samenvattend eindoordeel en de prestaties van de gemeente Boxtel. Met een score van 93,3% voldoet gemeente Boxtel aan de beoordelingscriteria. Middels deze raadsinformatiebrief informeren wij de gemeenteraad over de inhoud van de beoordelingsbrief

1. Bijgevoegde raadsinformatiebrief vast te stellen en via de griffie te verzenden aan de gemeenteraad

In december 2021 is de evaluatie met aanbevelingen van het project 0e 1e lijn door het college vastgesteld. Eén van de aanbevelingen was om samen met onze primaire partners te onderzoeken hoe we, samen met andere ketenpartners, het dienstenaanbod steeds meer en beter kunnen afstemmen op de behoefte van de inwoners en de gezamenlijke subsidieopdracht. Een tweede aanbeveling was om gezamenlijk met de primaire partners te onderzoeken hoe we slimme verbindingen kunnen leggen tussen verschillende diensten en producten. Eind maart 2022 hebben we in een inspiratiesessie met de primaire partners input opgehaald en deze input verwerkt in samenwerkingsafspraken. Tijdens een bijeenkomst met de primaire partners in juni 2022 hebben we deze samenwerkingsafspraken besproken. In een vervolgbijeenkomst op 23 november a.s. willen we de samenwerkingsafspraken bekrachtigen door ze samen te ondertekenen.

1. De samenwerkingsafspraken primaire partners en gemeente Boxtel vast te stellen.
    2. Het college volmacht te laten verstrekken aan wethouder van Nistelrooij om de samenwerkingsafspraken te ondertekenen.

Naar aanleiding van de coronacompensatie-middelen die vanuit het Rijk via het Gemeentefonds aanvullend beschikbaar zijn gesteld is er een Bestuurlijke Richtlijn vastgesteld en gepubliceerd (zie Gemeenteblad nr. 36397 d.d. 28-01-2021 en bijlage 1). We stellen voor de richtlijn in te trekken omdat deze:
    - naar verwachting door de tijd is ingehaald en;
    - te rigide blijkt te zijn voor de praktijk.

1. Akkoord te gaan met het intrekken van de Bestuurlijke Richtlijn Corona Compensatie d.d. 19 januari 2021

We informeren de raad over de voortgang van de RES NOB en de resultaten van de eerste tender voor zonneparken.

1. Kennis te nemen van de regionale raadsinformatiebrief van de stuurgroep RES NOB over de voortgang van de uitvoering van de RES.
    2. De raad hierover en over de resultaten van de eerste tender voor zonneparken te informeren door bijgevoegde raadsinformatiebrief vast te stellen en via de griffie door te leiden naar de gemeenteraad.