dinsdag 17 mei 2022

Marielle van Alphen - Habraken

Op 1 mei 2022 is de Wet open overheid in werking getreden. De wet schrijft voor dat de gemeente een contactpersoon aanwijst die vragen kan beantwoorden over beschikbare informatie. In de gemeente Boxtel wordt de contactpersoon als rol belegd bij het team juridische zaken. Vanuit dit team zullen vragen doorgeleid worden naar de medewerkers die de vraag inhoudelijk kunnen beantwoorden.

1. Het team juridische zaken op grond van artikel 4.7 van de Wet open overheid aan te wijzen als contactpersoon
    2. De aanwijzing met terugwerkende kracht in werking te laten treden op 1 mei 2022

Het concept jaarplan en begroting 2023 van de Regionale Samenwerking Noordoost Brabant (RNOB) ligt voor. De gemeenteraad wordt tot 4 juli in de gelegenheid gesteld om zienswijzen in te dienen. De ingekomen zienswijzen worden op 14 juli besproken in het Algemeen Bestuur van de RNOB. Voorgesteld wordt om geen zienswijze in te dienen.

1. De raad voor te stellen om geen zienswijze in te dienen tegen het jaarplan en begroting 2023 van de Regio Noordoost Brabant.
    2. De raad voor te stellen de regio hiervan in kennis te stellen conform de bijgevoegde conceptbrief.

In de Monitor Sociaal Domein 2021 geven we inzicht in de geboden zorg en ondersteuning in de periode 1 januari 2021 tot en met 31 december 2021 op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, de Jeugdwet en de Participatiewet.

1. In te stemmen met de Monitor Sociaal Domein 2021;
    2. De Monitor Sociaal Domein 2021 met bijgevoegde raadsinformatiebrief ter informatie te versturen aan de gemeenteraad

1. In te stemmen met de Monitor Sociaal Domein 2021;

In dit voorstel wordt aan het college gevraagd om in te stemmen met het kwijtschelden van de huur aan amateursportorganisaties waarmee de gemeente een directe huurrelatie heeft. Op basis van deze instemming kan er een beroep worden gedaan op de regeling  “Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties ” (TVS 4e periode). Deze regeling wordt hiermee voor de vijfde keer opengesteld.

1. Amateursportorganisaties waarmee de gemeente een directe huurrelatie heeft, de huur kwijt te schelden over de periode van 1 november 2021 t/m 31 januari 2022.
    2. Voor compensatie van deze kwijtschelding een beroep te doen op de door het Rijk hiervoor opengestelde regeling “Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties” (TVS) 4e periode

Eind 2020 is het bestemmingsplan Lindenlust Boxtel vastgesteld. Het plangebied wordt begrensd door een aantal bestaande straten. Binnen het plangebied is één nieuwe, doorgaande straat. Door deze nieuwe straat Lindenlust te noemen wordt een naam gebruikt die al jaren bekend is in het gebied.

1. In te stemmen met de straatnaam Lindenlust conform bijlage 1

1. In te stemmen met de straatnaam Lindenlust conform bijlage 1

Er is een omgevingsvergunning aangevraagd voor de realisatie van zes appartementen aan de Breukelsestraat 47, 47a t/m 47e e.v. te Boxtel. Deze ontwikkeling is in strijd met het bestemmingsplan omdat het aantal bestaande woningen per bouwperceel niet mag toenemen.Door het realiseren van zes appartementen neemt het aantal woningen op het bouwperceel toe. Dat betekent dat voor het oprichten van deze appartementen een afwijking van het bestemmingsplan noodzakelijk is.

Het college van burgemeester en wethouders legt aan de gemeenteraad ter besluitvorming voor

1. Een ontwerp verklaring van geen bedenkingen af te geven voor het realiseren van zes appartementen aan de Breukelsestraat 47, 47a t/m 47e te Boxtel.