dinsdag 15 maart 2022

In Esch staan een verouderd schoolgebouw en gymzaal waarin de Sint Willibrordus is gehuisvest. In het kader van goede onderwijshuisvesting is het noodzakelijk om dit aan te pakken. Er is reeds onderzocht of renovatie een optie is. In het geval van renovatie wordt de kans gemist om slimmer om te gaan met de beschikbare kavel. Bovendien is renoveren in de huidige markt ca. 85% van de nieuwbouwkosten. Bij vervangende nieuwbouw bestaat de kans dat er ook nog ruimte overblijft dat gebruikt kan worden voor een woningbouwontwikkeling.

1. In te stemmen met een onderzoek om te bezien welke scenario’s mogelijk zijn voor vervangende meerlaagse nieuwbouw van de Sint Willibrordus school en gymzaal en een mogelijke combinatie met woningbouw;
    2. Voor dit onderzoek eenmalig een budget beschikbaar te stellen van € 25.000,- en dit ten laste te brengen van het budget lokaal onderwijsbeleid en deze opdracht te laten verstrekken door de gemeente.
    3. In te stemmen met bijgaande raadsinformatiebrief en deze via de griffie door te leiden naar de raad.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd dinsdag 1 februari 2022 van D66, PvdA/GroenLinks, SP over Vergunning Classic Park

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.