dinsdag 25 januari 2022

Digitaal

Eind 2020 heeft het College van B&W ingestemd met het verzoek tot de één-op-één verkoop van het gemeentelijke eigendom gelegen aan Oosterhof 1 en 1a. aan de eigenaren van de cafetaria in winkelcentrum Oosterhof. Met deze initiatiefnemers is medio 2021 overeenstemming bereikt over deze verkoop. De verkoop geschiedt tegen marktconforme condities. De initiatiefnemers hebben in het winkelcentrum een cafetaria. Zij gaan de locatie Oosterhof 1 en 1a her-ontwikkelen ten behoeve van hun nieuwe cafetaria als gevolg en onderdeel van de reconstructie van winkelcentrum Oosterhof. De huidige cafetaria in het winkelcentrum maakt plaats voor de uitbreiding van de supermarkt. De initiatiefnemers vragen voor de herontwikkeling zelf een omgevingsvergunning aan. Pas als deze omgevingsvergunning onherroepelijk is, wordt de locatie in eigendom overgedragen aan de initiatiefnemers.

1. De koopovereenkomst uit de bijlage vast te stellen en te ondertekenen.
    2. In te stemmen met toekomstige gebruiksbestemming voor daghoreca onder de voorwaarde dat het ontwerp nog wordt afgestemd met de gemeente.
    3. De netto-opbrengsten te besteden aan het revitaliseren van de omliggende openbare ruimte overeenkomstig de eerdere intentie van het college (besluit 2020);
    4. De vrijvallende exploitatielasten in te zetten voor de realisatie taakstelling (maatschappelijk) vastgoed.
    5. De effecten van dit besluit te verwerken in de eerstvolgende bestuursrapportage 2022.

1. De koopovereenkomst uit de bijlage vast te stellen en te ondertekenen.

Lijnontwikkeling is van plan om op de locatie Kerkweide-Oost in Liempde woningbouw te ontwikkelen. Het bestemmingsplan dient hiervoor herzien te worden. Voor een verhaal van alle door de gemeente te maken kosten en betaling van een bijdrage in het gemeentelijke fonds “Bovenwijkse Voorzieningen” dient met Lijnontwikkeling een exploitatieovereenkomst aangegaan te worden. Deze overeenkomst ligt ter instemming voor.

1. In te stemmen met het aangaan van de anterieure overeenkomst.
    2. In te stemmen met het eerste recht van koop door de huidige grondeigenaren en daarmee af te wijken van het gemeentelijk toewijzingsbeleid.
    3. Wethouder D. van Laarhoven te mandateren voor de ondertekening van de anterieure overeenkomst.

1. In te stemmen met het aangaan van de anterieure overeenkomst.

Vanwege Corona heeft het Rijk verschillende compensatiepakketten aangeboden aan de gemeenten. In dit voorstel stellen we voor hoe we de budgetten voor bijzondere bijstand en schulddienstverlening besteden.

1. Met de besteding van de coronacompensatie voor bijzondere bijstand en schulddienstverlening in te stemmen.
    2. De middelen hiervoor over te hevelen naar de betreffende beleidsproducten.
    3. Deze wijzigingen op te nemen in de eerste bestuursrapportage van 2022.

2. De middelen hiervoor over te hevelen naar de betreffende beleidsproducten.
    3. Deze wijzigingen op te nemen in de eerste bestuursrapportage van 2022.

.

Het maken van een VTH jaarverslag en een VTH uitvoeringsprogramma (VTH is Vergunningen, Toezicht en Handhaving) is een wettelijke verplichting. De opzet van het jaarverslag en Uitvoeringsprogramma is ten opzichte van voorgaande jaren aangepast. Beide documenten zijn dit jaar in één verslag samengebracht. Op deze manier ontstaat een transparante doorkijk in de taken die VTH heeft uitgevoerd (Jaarverslag 2021) en op welke taken we ons gaan richten in het komende jaar (Uitvoeringsprogramma 2022). Het college legt dit verslag ter kennisname voor aan de gemeenteraad en stuurt het vóór 1 februari naar de provincie.

1. Het ‘VTH Jaarverslag 2021 en VTH Uitvoeringprogramma 2022’ vast te stellen en ter kennisname voor te leggen aan de gemeenteraad.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd vrijdag 19 november 2021 van PvdA/GroenLinks over overlast Vion en haar juridische entiteiten

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.