dinsdag 11 april 2023

Gemeente Boxtel wil tijdelijke woningen op tijdelijke locaties realiseren. De minister kan op verzoek van het college ‘de categorie tijdelijke woningen op tijdelijke locaties in de gemeente Boxtel’ toevoegen aan het Experiment Crisis en Herstelwet. Dan wordt het mogelijk om tijdelijke woningen langer dan 10 jaar toe te staan op een tijdelijke locatie (zie voetnoot).
    .

1. Conform bijgevoegde concepten een aanvraag in te dienen bij de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties om ‘de categorie tijdelijke woningen op tijdelijke locaties in de gemeente Boxtel’ toe te voegen aan het Experiment Crisis en Herstelwet.

De gemeente is verantwoordelijk voor de huisvesting, inburgering en participatie van (asiel)statushouders. Het rijk verwacht dat de asielinstroom de komende jaren hoger wordt dan afgelopen jaren. Dat betekent dat we meer statushouders van woonruimte moeten voorzien. En dat we deze nieuwe inwoners moeten ondersteunen om hier hun weg te vinden en (financieel) zelfredzaam te worden. We willen de raad informeren hoe we dit de komende jaren vorm geven en wat we tot zover bereikt hebben met onze inzet.

1. Bijgevoegde raadsinformatiebrief vast te stellen en via de griffie te versturen aan de raad.

De kermis in Esch zal worden gehouden van 6 t/m 8 mei 2023. De organisatie wordt gedaan door de gemeente Boxtel, in combinatie met een kermisexploitant.

1. De kermis in Esch te houden van 6 mei t/m 8 mei 2023.
    2. Het centrum van Esch af te sluiten en doorgaand verkeer om te leiden middels een aangegeven route.

1. De kermis in Esch te houden van 6 mei t/m 8 mei 2023.