dinsdag 10 januari 2023

Als gevolg van de woonontwikkeling in de Pastoor Erasstraat is de parkeerdruk in de nabije omgeving vergroot. Aangezien deze ontwikkeling niet voldoende parkeren op eigen terrein kon realiseren, is een afdracht gedaan in het parkeerfonds. Om de parkeerdruk weer te normaliseren, hebben we de mogelijkheid gevonden een 11-tal parkeerplaatsen aan te brengen langs de Annastraat, ter hoogte van de Heilig Hartkerk. De werkzaamheden zijn inmiddels uitgevoerd in combinatie met grootschalige ingrepen door een nutsbedrijf. Ten tijde van de uitvoering van het combinatiewerk, was de formele aanwending van de middelen uit de reserve parkeervoorzieningen helaas nog niet in gang gezet.

1. De kapitaallasten voor de aanleg van de parkeerplaatsen Annastraat , aanlegkosten € 40.000,=, te dekken uit de reserve parkeervoorzieningen (parkeerfonds);
    2. De uitgaven te verantwoorden in de jaarrekening 2022;
    3. Deze begrotingsmutatie structureel in de begroting op te nemen bij de eerste bestuursrapportage van 2023.

2. De uitgaven te verantwoorden in de jaarrekening 2022;

Gemeente Boxtel is onderdeel van het samenwerkingsverband (SWV) de Meierij (primair en voortgezet onderwijs PO/VO). Binnen het SWV is de intentie uitgesproken om een aanvraag in te dienen voor een onderwijszorgarrangement (OZA). Met ondertekening van de aanvraag OZA wordt het mogelijk gemaakt om onderwijs aan te
    bieden op de locatie van een jeugdhulpaanbieder. Omdat er met dit OZA wordt afgeweken van huidige wet- en regelgeving, dient er een aanvraag te worden ingediend.
    Als de aanvraag wordt geaccordeerd, dan wordt hiermee mogelijk gemaakt dat onderwijsaanbieder Zuiderbos voor zowel PO als VO onderwijs aan kan en mag bieden op de
    locatie van jeugdhulpaanbieder Buro3o voor VO en kinderzorgboerderij Ons Buiten voor PO. Het doel is om zicht op de leerlingen te houden, uitval in het onderwijs te voorkomen en hen terug te laten keren in de keten van onderwijs. Middels dit onderwijszorgarrangement (OZA) wordt het leerrecht ingevuld voor thuiszitters als gevolg van onvoldoende aansluiting van aanbod en vraag. Er zijn voor de gemeente Boxtel geen kosten aan verbonden. Het SWV stelt € 45.000,00 ter beschikking gedurende de periode van het uitvoeringsplan.

1. In te stemmen met de inhoud van de samenwerkingsovereenkomst OZA
    2. De samenwerkingsovereenkomst OZA als medeaanvrager in te dienen bij het ministerie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)
    3. Wethouder Heesen te mandateren om namens het college de samenwerkingsovereenkomst OZA als medeaanvrager te ondertekenen.

1. In te stemmen met de inhoud van de samenwerkingsovereenkomst OZA

Dit voorstel schetst de stand van zaken van de Verstedelijkingsopgave Stedelijke Regio ’s-Hertogenbosch. Sinds twee jaar zijn de provincie, de waterschappen en de gemeenten in gesprek over de juiste koers voor een duurzame verstedelijking van Brabant en de stedelijke regio’s. Met raadsinformatiebrieven van 8 februari 2022 (1285258) en 7 juni 2022 (1293714) informeerde u de gemeenteraad.

1. In te stemmen met de raadsinformatiebrief over de stand van zaken van de Verstedelijkingsopgave voor de Stedelijke Regio ’s-Hertogenbosch met bijlagen en deze via de Griffie te verzenden aan de gemeenteraad.

Burgemeester van Meygaarden heeft verzocht tot aanwijzing en beëdiging tot Buitengewoon ambtenaar van de Burgerlijke stand. Dit met als doel om, op verzoek, huwelijken en partnerschappen te kunnen sluiten.

1. Als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand aan te wijzen: - R.S. (Ronald) van Meygaarden, geboren 25-10-1962.