dinsdag 19 september 2023

Het rijk heeft geld beschikbaar gesteld om gezondheidsdoelen te bereiken. In maart heeft het college besloten om voor hiervoor een aanvraag in te dienen. Om de middelen voor de jaren 2023 t/m 2026 beschikbaar te houden, moeten we voor 30 september een plan van aanpak indienen.

1. Het plan van aanpak Spuk GALA 2023 - 2026 vast te stellen;
    2. Wethouder Heesen te mandateren deze te ondertekenen en in te dienen;
    3. De bijgaande raadsinformatiebrief vast te stellen en deze na goedkeuring van het plan van aanpak door de VNG via de griffie aan de gemeenteraad te versturen.

1. Het plan van aanpak Spuk GALA 2023 - 2026 vast te stellen;
    2. Wethouder Heesen te mandateren deze te ondertekenen en in te dienen;

Voorafgaand aan het nieuwe jaar legt het college de begroting ter vaststelling voor aan de gemeenteraad. De gemeenteraad heeft het budgetrecht en door vaststelling van de begroting wordt toestemming gegeven aan het college om geld uit te geven aan de in de begroting opgenomen activiteiten. De begroting 2024 is gebaseerd op de uitgangspunten en de financiële doorrekening zoals opgenomen in de Kadernota 2024 en de Eerste bestuursrapportage 2023.

1. De programmabegroting en financiële begroting 2024 en de bijbehorende meerjarenraming 2025-2027 inclusief de daarin opgenomen investeringen vast te stellen.
    2. Het raadsvoorstel met bovenstaande stukken ter besluitvorming via de griffie door te geleiden naar de gemeenteraad.