dinsdag 7 maart 2023

Met Vion is overeengekomen dat zij een weggedeelte van de weg ‘Boseind’ in eigendom overnemen. Ten gevolge hiervan is het wenselijk dat dit weggedeelte ook aan de openbaarheid wordt onttrokken. In het kader van een zorgvuldige voorbereiding is het verder raadzaam dat belanghebbenden de gelegenheid krijgen om zienswijzen in te dienen.

1. Het ontwerpbesluit tot onttrekking aan de openbaarheid van een gedeelte van de weg ‘Boseind’ zoals gespecificeerd in de bijgevoegde situatietekening ter inzage te leggen.
    2. Akkoord te gaan met de verkoop van de betreffende grond aan Vion.
    3. De opbrengst van de grondverkoop van komt ten gunste van de algemene middelen ter versterking van de vermogenspositie en wordt verwerkt in de eerste bestuursrapportage

2. Akkoord te gaan met de verkoop van de betreffende grond aan Vion.

Aan de Koevoortseweg 6 te Boxtel is momenteel (planologisch) een intensieve veehouderij gevestigd. De eigenaren hebben deelgenomen aan de Subsidieregeling sanering varkenshouderijen (warme saneringsregeling) om hun bedrijf te beëindigen. Om dit financieel mogelijk te maken hebben betrokkenen de gemeente verzocht om op hun perceel een tweetal Ruimte voor Ruimte woningen mogelijk te maken. Hiertoe hebben zij bouwtitels aangekocht bij de Ontwikkelmaatschappij Ruimte voor Ruimte. Daarnaast verzoeken ze een tweetal bestaande bedrijfswoningen om te zetten naar de bestemming “wonen” en hier per woning een extra bijgebouw van 200 m² mogelijk te maken. Als tegenprestatie hebben zij alle voormalige bedrijfsbebouwing gesloopt en de milieuvergunning ingetrokken. Daarnaast passen ze de nieuwe ontwikkeling zorgvuldig in met een landschappelijk inpassingsplan. Om de bouw van de twee nieuwe Ruimte voor Ruimte woningen te kunnen realiseren, moet een hogere waarde conform de Wet geluidhinder worden toegekend. Gelijktijdig met de procedure voor het bestemmingsplan wordt daarom een procedure hogere waarde Wet geluidhinder doorlopen. Uw college heeft op 22 juni 2021 een positieve principe-uitspraak gedaan over deze ontwikkeling. Het plan is nu zover uitgewerkt dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage kan worden gelegd.

1. Akkoord te gaan met het ontwerpbestemmingsplan ‘Koevoortseweg 6’ (NL.IMRO.0757.BP01KOEVOORTSEW6-OTW1) in Boxtel en dit voor zes weken ter inzage te leggen;
    2. Akkoord te gaan met het ontwerpbesluit hogere waarde Wet geluidhinder en dit voor zes weken ter inzage te leggen;
    3. Gebruik te maken van de uitzonderingsmogelijkheid in de ‘Toewijzingsregeling voor nieuwbouwwoningen, de eis tot zelfbewoning en anti-speculatiebeding in de gemeente Boxtel’ om voor dit initiatief geen loting toe te passen;
    4. Met initiatiefnemer bijgaande anterieure overeenkomst aan te gaan;
    5. Af te zien van een milieueffectrapportage (m.e.r.);