dinsdag 12 september 2023

De door het college op 29 augustus 2023 vastgestelde nadere regels voor uitstallingen in het centrum van Boxtel (1ste herziening) bevatten een vormfout. Hierdoor kon geen publicatie plaatsvinden. De regels zijn met behoud van de oorspronkelijke inhoud in het juiste format gezet. De aangepaste versie bieden wij hierbij opnieuw ter besluitvorming aan.

1. De aangepaste versie van de nadere regels in het centrum van Boxtel (1ste herziening) opnieuw vast te stellen

Een subsidieregeling bedoeld om lokale berging en infiltratie van hemelwater te stimuleren op
    eigen terrein van particulieren, ondernemers, verenigingen en stichtingen door het afkoppelen
    van het dak van het rioolstelsel, het aanleggen van groenedaken en het ontharden en
    vergroenen van tuinen.

1. De subsidieregeling Water en groen op eigen terrein vast te stellen.
    2. De kosten voor de subsidieregeling tot en met 2026 te dekken uit het beleidsproduct riolering
    3. Teammanager Inrichting Verkeer en Reiniging te mandateren om de Afkoppelgebieden aan te wijzen namens het college van B&W

1. De subsidieregeling Water en groen op eigen terrein vast te stellen.

Beantwoording vragen ex art. 37 Reglement van Orde, d.d. 5 september 2023 van BALANS over financiën CNO Boxtel.

In te stemmen met de bijgevoegde antwoordbrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.

De onafhankelijke bezwaarschriftencommissie van de gemeente Boxtel heeft een jaarverslag geschreven over het jaar 2022. Daarin treft u een cijfermatige verdeling van de afgehandelde bezwaarschriften aan inclusief een toelichting. Ook staan er conclusies en aanbevelingen van de commissie in.

Kennis te nemen van het Jaarverslag bezwaarschriftencommissie 2022 Boxtel

Kennis te nemen van het Jaarverslag bezwaarschriftencommissie 2022 Boxtel

De Regeling behandeling klachten MijnGemeenteDichtbij schrijft voor dat de voorzitter jaarlijks alle geregistreerde klachten publiceert in een jaarverslag. De klachtcoördinator informeert hem in dat kader. Met het hierbij aangeboden jaarverslag wordt hieraan voldaan. Met het jaarverslag wordt een cijfermatig inzicht gegeven in het aantal klachten dat gemeente Boxtel in 2022 heeft ontvangen. Verder is er een onderverdeling gemaakt ten aanzien van de betrokken afdeling, het onderwerp van de klacht en de wijze van behandeling. In het verslag wordt niet ingegaan op individuele klachten.

1. Kennis te nemen van het Jaarverslag Klachten Boxtel 2022

1. Kennis te nemen van het Jaarverslag Klachten Boxtel 2022

De veiligheidsregio Brabant-Noord vraagt de 11 deelnemende gemeenteraden hun zienswijze te geven op de wijziging gemeenschappelijke regeling VRBN. Het Algemeen Bestuur van de Veiligheidsregio bespreken de aangeleverde zienswijzen op 30 november 2023. Over de gevolgen van deze wijziging is de raad via een raadsinformatiebrief geïnformeerd. Daarnaast heeft de gemeenteraad heeft op 3 augustus een brief ontvangen met daarin de de aanleiding, het doel en de gezamenlijke regionale aanpak. VRBN wijzigt de gemeenschappelijke regeling om de betrokkenheid van gemeenteraden bij het bestuur van de Veiligheidsregio Brabant-Noord verder te versterken, in aansluiting op de gewijzigde Wet gemeenschappelijke regelingen (Wgr).

De raad voor te stellen om:
    1. In te stemmen met de zienswijze van de Wijziging Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Brabant-Noord

De raad voor te stellen om:

Het Dagelijks Bestuur van de Veiligheidsregio Brabant-Noord vraagt de 11 deelnemende gemeenteraden hun zienswijze te geven op het Beleidsplan VRBN 2024-2027 en Regionaal Risicoprofiel. Het Algemeen Bestuur van de Veiligheidsregio bespreekt op 30 november 2023 de zienswijzen over het Beleidsplan VRBN 2024-2027 en Regionaal Risicoprofiel. Veiligheidsregio Brabant-Noord heeft samen met haar partners een nieuw (ontwerp) Beleidsplan opgesteld voor de periode 2024-2027: Samenwerken aan veerkracht en veiligheid. Daarin geeft VRBN vorm aan haar ambities, focus en prioriteiten. Denk hierbij andere type crises waar de veiligheidsregio een rol gaat spelen en ontwikkelingen binnen de brandweer, bijvoorbeeld innovatie op het gebied van brandweeropleidingen en het (brand)veilig inrichten van de omgeving.
    Het beleidsplan is onder andere gebaseerd op de Strategische Koers van VRBN en het regionale risicoprofiel. In het risicoprofiel staan de belangrijkste fysieke veiligheidsrisico’s in onze regio beschreven. Een specifieke pagina per gemeente geeft een nadere gemeentelijke duiding van het regionale risicoprofiel. De raad heeft deze documenten reeds ontvangen ter voorbereiding op de regionale raadsbijeenkomsten van oktober 2022 en mei 2023.

De raad voor te stellen om: 1. In te stemmen met de concept zienswijze van het Beleidsplan VRBN 2024-2027 en Regionaal Risicoprofiel