dinsdag 14 maart 2023

In het najaar van 2022 heeft de gemeenteraad van Boxtel het Integraal Veiligheidsplan 2023- 2026 vastgesteld. Hierin is vastgelegd welke doelen en prioriteiten we voor de komende vier jaar stellen op het gebied van openbare orde en veiligheid.
    Dit uitvoeringsplan volgt uit het Integraal Veiligheidsplan. Hierin is per strategisch thema vastgelegd welke concrete acties wij samen met keten- en netwerkpartners uitvoeren voor een veilige en leefbaardere samenleving in Boxtel.

1. Het uitvoeringsplan Integrale Veiligheid 2023 en 2024 vast te stellen;
    2. Budget voor het uitvoeringsplan te bekostigen uit bestaande budgetten Integrale Veiligheid;
    3. De raad te informeren over het uitvoeringsplan Integrale Veiligheid 2023 en 2024 middels een raadsinformatiebrief.

1. Het uitvoeringsplan Integrale Veiligheid 2023 en 2024 vast te stellen;
  2. 02.05.NO

Op 13 juli 2021 heeft de gemeenteraad het bestemmingsplan Kerkweide-West vastgesteld. Tegen dit bestemmingsplan is beroep ingesteld ten aanzien van de onderbouwing van de invloed van industrielawaai (van nabij gelegen bedrijven) op de nieuw te bouwen woningen. Op 9 februari 2023 is dit beroep inhoudelijk behandeld door de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State (hierna: Afdeling). Ter zitting is de aanpassing van het plan besproken met als doel het wegnemen van (mogelijke) geluidsoverlast op de toekomstige woningen door middel van een zogenaamde vliesgevel, een geluidwerende gevel aan de west- en zuidzijde van het appartementengebouw. De Afdeling heeft de indiener van het beroep en de gemeente totaal 8 weken de tijd gegeven om respectievelijk:
    1. Het bij het verweer ingediende akoestisch onderzoek van M+P te analyseren;
    2. Te werken aan een aangepast plan.
    In deze termijn biedt de bestuursrechter de gemeenteraad de gelegenheid het
    bestemmingsplan Kerkweide-West gewijzigd vast te stellen om de bestreden zaken te repareren (via de zogenaamde informele bestuurlijke lus). Dit voorstel voorziet in de aanlevering van dit voorstel.

1. De gemeenteraad voor te stellen het bestemmingsplan Kerkweide-West gewijzigd vast te stellen door:

A. Een voorwaardelijke verplichting op te nemen in de regels voor het realiseren van een
    vliesgevel bij het appartementengebouw en in de verbeelding hiervoor een aanduiding op
    te nemen;
    B. De toelichting (van het bestemmingsplan) aan te vullen met de uitwerking van de
    voorwaardelijke verplichting en de conclusies van het aanvullend geluidsonderzoek en de
    conclusies aanpassen voor de aspecten geur, stof en gevaar waarbij uitgegaan wordt van
    het omgevingstype gemengd gebied;
    C. Het bestemmingsplan Kerkweide-West gewijzigd vast te stellen overeenkomstig bijgevoegd
    aangepast bestemmingsplan.

te nemen;