dinsdag 26 januari 2021

Digitaal

Het is wettelijk verplicht om jaarlijks een Uitvoeringsprogramma Omgevingsrecht vast te stellen. Vaststelling dient te gebeuren vóór 1 februari. Het vastgestelde uitvoeringsprogramma wordt ter kennis gebracht van de gemeenteraad en de provincie Noord-Brabant. In het betreffende uitvoeringsprogramma zijn de verwachte werkzaamheden voor het jaar 2021 terug te vinden, voor zover het betreft vergunningverlening, toezicht en handhaving in de fysieke leefomgeving.

1. Uitvoeringsprogramma Omgevingsrecht 2021 vast te stellen
    2. Uitvoeringsprogramma ter informatie toe te zenden aan de gemeenteraad en de provincie Noord-Brabant.

1. Uitvoeringsprogramma Omgevingsrecht 2021 vast te stellen

Het Dagelijks Bestuur van de Veiligheidsregio Brabant-Noord vraagt de gemeenteraad Boxtel hun zienswijze te geven op de Kadernota 2022. In de Kadernota zijn de (financiële) uitgangspunten opgenomen om uitvoering te geven aan het door het Algemeen Bestuur op 29 januari 2020 vastgestelde beleidsplan 2020-2023. Het Beleidsplan beschrijft de missie en visie van de Veiligheidsregio voor de periode tot en met 2023 en de ambities en opgaven waar de Veiligheidsregio voor staat. De concept Kadernota 2022 is in lijn met het Beleidsplan 2020-2023 ‘Samen Veiliger’. De Kadernota 2022 omvat geen voorstellen voor nieuw beleid ten opzichte van het Beleidsplan 2020-2023 ‘Samen Veiliger’. In de zienswijzen geven de gemeenteraden hun mening over de concept Kadernota. De deelnemende gemeenten kunnen zo invloed uitoefenen op het beleid en de (inwoner)bijdrage aan de gemeenschappelijke regeling. De gemeenten worden verzocht om uiterlijk 17 maart 2021 hun zienswijzen te geven. We vragen u met uw zienswijze de beleidslijn uit de Kadernota 2022 te ondersteunen, zodat het Algemeen Bestuur deze ongewijzigd kan vaststellen.

1. De zienswijze op het concept Kadernota 2022 van de Veiligheidsregio Brabant-Noord ter kennisname aan te nemen en voor te leggen aan de Raad ter vaststelling.

De GGD Hart van Brabant is een gemeenschappelijke regeling van 24 gemeenten. De GGD voert voor ruim 1 miljoen inwoners in zijn werkgebied zowel wettelijke taken (basistaken) als extra taken via lokale inkoop (plustaken) uit op het gebied van o.a. jeugdgezondheid, gezondheidsbescherming en gezondheidsbescherming en gezondheidsbevordering en leefstijl. Elk jaar leggen zij een concept-kadernota voor aan uw raad waarin het inhoudelijke en financieel beleid voor het volgende jaar wordt beschreven voor de gehele GGD Hart van Brabant. Inhoud concept-kadernota De concept-kadernota bevat een terugblik op het huidige beleid, de ontwikkelingen die in het komende jaar worden verwacht, de financiële uitgangspunten voor 2022 en een risico- inventarisatie. Wij leggen aan u de zienswijze op de concept-Kadernota ter vaststelling voor. Na uw akkoord maken wij de zienswijze kenbaar bij het bestuur van de GGD. Vervolgens neemt het AB van de GGD een definitief besluit, waarbij de door de gemeenten ingediende zienswijzen worden meegewogen

De gemeenteraad voor te stellen om het volgende te besluiten:

1. De zienswijze op de concept-Kadernota 2022 van de GGD Hart voor Brabant vast te stellen.
    2. Deze zienswijze kenbaar te maken bij het bestuur van de GGD Hart voor Brabant.

De gemeenteraad voor te stellen om het volgende te besluiten:

Op 23 oktober 2020 is door de Stichting Beheer Kasteel Stapelen (BKS) een aanvraag omgevingsvergunning ingediend voor het verbouwen van het voormalige schoolgebouw tot 16 studio’s op de locatie Stapelen 1a te Boxtel. De realisatie van de studio’s sluit goed aan bij de woonvisie, voor wat betreft de woonruimten van de beoogde doelgroep (alleenstaande starters en andere 1-persoons huishoudens). Het plan voldoet echter niet volledig aan het volkshuisvestingbeleid (m2 per studio en kale huurprijs) en er wordt door de toekomstige bewoners waarschijnlijk geuroverlast ervaren.

1. De aangevraagde omgevingsvergunning te verlenen;
    2. De aangevraagde hogere grenswaarde geluid te verlenen.

1. De aangevraagde omgevingsvergunning te verlenen;
    2. De aangevraagde hogere grenswaarde geluid te verlenen.