dinsdag 2 maart 2021

In de raadsvergadering van 30-10-2018 is aan wethouder van den Broek gevraagd een apart Plan van Aanpak te ontwikkelen om werkende minima beter te bereiken en minimaregelingen meer bekend te maken. In de raadsinformatiebrief informeren wij u over de stand van zaken op dit thema en de acties die de afgelopen jaren zijn uitgevoerd of in gang zijn gezet.

1. Bijgevoegde raadsinformatiebrief over werkende minima vast te stellen
    2. Bijgevoegde raadsinformatiebrief te verzenden aan de gemeenteraad

1. Bijgevoegde raadsinformatiebrief over werkende minima vast te stellen
    2. Bijgevoegde raadsinformatiebrief te verzenden aan de gemeenteraad

De Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo) is in 2020 in korte tijd ingevoerd. Kort daarna is een handleiding beschikbaar gesteld waarin staat wat op welke wijze gecontroleerd moet worden. Bij de uitvoering is gehandeld volgens deze handleiding. Toch blijkt dat het college een uitvoeringsplan moet vaststellen over de wijze van controle en welke gegevens gecontroleerd worden. De accountant zal daar aandacht aan besteden. Vandaar dit uitvoeringsplan.

1. Het bijgevoegde "Uitvoeringsplan tegengaan misbruik en oneigenlijk gebruik Tozo-regeling" vast te stellen.