dinsdag 5 januari 2021

In verband met de herindeling van de gemeente Haaren en het feit dat daardoor het grondgebied van Esch bij dat van de gemeente Boxtel is gekomen, moet onder andere uw college een besluit nemen over zowel de voorschriften van de voormalige gemeente Haaren, uw eigen voorschriften als over een eerder genomen besluit tot instelling van een commissie als bedoeld in hoofdstuk V van de Gemeentewet. Daarop ziet dit voorstel.

1. De voorschriften van de gemeente Haaren als opgenomen in het bijgevoegde 'Overzicht voorschriften voormalig college Haaren' per direct vervallen te verklaren.
    2. De voorschriften van de gemeente Boxtel als opgenomen in het bijgevoegde 'Overzicht voorschriften college Boxtel' per direct voor Esch geldend te verklaren.
    3. Het besluit van uw college tot instelling van een commissie als bedoeld in hoofdstuk V van de Gemeentewet en opgenomen in het bijgevoegde 'Overzicht commissie college Boxtel' per direct andermaal geheel geldend te verklaren.
    4. De 'Uitvoeringsvoorschriften BAG Boxtel' conform het bijgevoegde ‘Besluit tot eerste wijziging van de Uitvoeringsvoorschriften BAG Boxtel’ gewijzigd vast te stellen.

Besloten op 4-1-21 door Burgemeester Van Meygaarden en besproken in college van 5-1-21

In verband met het vertrek van mevrouw mr. I. van Velthoven als commissielid en plaatsvervangend voorzitter van de maatschappelijke kamer van de commissie bezwaarschriften is er binnen deze kamer een vacature ontstaan. Na een werving- en selectieprocedure is de keuze gevallen op mevrouw mr. M. van Rooij als nieuw commissielid en plaatsvervangend voorzitter.

1. Mevrouw mr. M. van Rooij met ingang van 1 januari a.s. te benoemen tot lid en plaatsvervangend voorzitter van de commissie bezwaarschriften, kamer maatschappelijke zaken, voor de duur van zes jaar.

Het dagelijks bestuur van de Omgevingsdienst Brabant Noord (hierna: ODBN) heeft het concept van de kadernota 2022 overgelegd. Aan de gemeenteraad wordt de gelegenheid geboden om vóór 4 maart 2021 een reactie te geven. Het betreft een gedegen stuk, waarin relevante ontwikkelingen op een goede wijze worden benoemd. Geadviseerd wordt de ODBN te verzoeken het initiatief te nemen om met hun deelnemers per ontwikkeling (voor zover mogelijk) te verduidelijken wat de financiële gevolgen en financiële risico’s zijn of kunnen zijn voor deelnemers. Tevens wordt geadviseerd om met de ODBN in gesprek te gaan om in te schatten wat deze ontwikkelingen kunnen betekenen voor het werkprogramma 2022 en welke taken wij willen beleggen bij de ODBN.

1. Gemeenteraad voor te stellen om in te stemmen met de conceptkadernota ODBN 2022 en om bijgaande brief te verzenden aan de ODBN.

1. In te stemmen met bijgevoegde raadsinformatiebrief en bijbehorende bijlage.
    2. Deze raadsinformatiebrief en bijbehorende bijlage ter kennisname aan te bieden aan de gemeenteraad.

1. In te stemmen met bijgevoegde raadsinformatiebrief en bijbehorende bijlage.

De Managementletter (bijlage 2) is onder te verdelen in:

1. Management samenvatting en bestuurlijke aandachtspunten in hoofdstuk 1
    2. Opvolging bevindingen 2019 en bevindingen interim controle 2020 in hoofdstuk 3
    3. Aandachtspunten voor de jaarverslaggeving 2020 in hoofdstuk 4 en actualiteiten in hoofdstuk 5.

1. Kennis te nemen van de managementletter
    2. De managementletter ter kennisname door te sturen naar de raad