dinsdag 30 november 2021

Digitaal

De Voedselbank vraagt een verhoging aan van de subsidie vanwege het toegenomen aantal gezinnen dat gebruik maakt van de Voedselbank. We stellen voor om vanaf 2022 een subsidie te verlenen van € 33.000,-

1. Aan Stichting Voedselbank eo. vanaf 2022 een subsidie te verlenen van € 33.000,- per jaar voor een periode van 4 jaar (tot en met 2025).
    2. De basis waarop de subsidie verstrekt wordt te wijzigen van een variabel bedrag per deelnemer naar een vast bedrag per jaar.
    3. De wijziging mee nemen in de subsidiestaat 2022.

3. De wijziging mee nemen in de subsidiestaat 2022.

Routebureau Brabant verzorgt sinds 2020 het beheer en onderhoud van de routes in Noordoost-Brabant. Daardoor zijn we als regio volwaardig partner geworden. Het Routebureau bestaat uit vertegenwoordigers van de vier regio’s en een vertegenwoordiger namens Provincie Noord-Brabant. Gemeente Oss wil de rol van bestuurlijk en ambtelijk vertegenwoordiger van onze regio vervullen. Zij vraagt hiervoor uw goedkeuring via de ondertekening van bijgevoegde verklaring door de Burgemeester

1. Kennis te nemen van de Visie ‘Brabant toonaangevend verbonden 2021 – 2025’.
    2. In te stemmen met de samenwerkingsovereenkomst en deze te laten ondertekenen door de rechtsgeldig aan te wijzen bestuurder namens de regio.
    3. In te stemmen met het geven van mandaat, volmacht en machtiging aan wethouder J.L.E.M.H van der Schoot van de gemeente Oss als bestuurlijk vertegenwoordiger van Noordoost Brabant in Routebureau Brabant volgens bijgevoegde verklaring.
    4. De Burgemeester vragen de volmacht af te geven via ondertekening van de verklaring.
    5. In te stemmen met een jaarlijkse bijdrage van € 1.983 voor de uitvoering van de visie gedurende de looptijd van de bestuurlijke samenwerkingsovereenkomst; 2021-2025.

1. Kennis te nemen van de Visie ‘Brabant toonaangevend verbonden 2021 – 2025’.