dinsdag 20 juli 2021

We stellen voor om op een laagdrempelige manier te proberen of Schuldhulpmaatje in Boxtel voor (langdurige) ondersteuning kan zorgen bij inwoners met schulden en/of financiële problemen.

1. Akkoord te gaan met de voorgestelde afspraken.
    2. De afspraken kenbaar te maken bij betrokken medewerkers en partners.

1. Akkoord te gaan met de voorgestelde afspraken.
    2. De afspraken kenbaar te maken bij betrokken medewerkers en partners.

DDoor de fractie Combinatie 95 zijn bij brief van 21 juni 2021 vragen gesteld met betrekking tot het voorontwerp Ruimte-voor-Ruimte woningen De Ruiting 2b Esch.

1. In te stemmen met de beantwoording van de vragen middels bijgevoegde brief en deze brief via de Griffie toe te zenden aan de gemeenteraad

Regelmatig worden nieuwe verzoeken ingediend voor ruimtelijke ontwikkelingen in het buitengebied. Om aan de voorkant meer sturing te kunnen geven aan deze inkomende (principe)verzoeken, is de Nadere Regel principeverzoeken Buitengebied gemeente Boxtel opgesteld.

1. De ‘Nadere regel principeverzoeken Buitengebied gemeente Boxtel’ zoals opgenomen in bijlage 1 bij dit voorstel vast te stellen en te publiceren;
    2. De gemeenteraad hierover te informeren door middel van de bijgaande raadsinformatiebrief in bijlage 2 en deze via de Griffie aan de raadsleden te verspreiden.

Eind 2020 begonnen we met het opstellen van de omgevingsvisie voor de gemeente Boxtel. De raad is daarover op verschillende manieren geïnformeerd. Ook is een klankbordgroep ingesteld, die de raad vertegenwoordigt in het proces van de omgevingsvisie. Uit de reacties tijdens de online bijeenkomsten bleek dat de raad veel waarde hecht aan een goed burgerparticipatieproces. Daarom willen we de kaders voor het participatietraject voor fase 1 van de omgevingsvisie graag aan de raad voorleggen, voordat we tot uitvoering overgaan.

1. In te stemmen met het participatieplan voor fase 1 van de omgevingsvisie en dit door te geleiden naar de gemeenteraad.
    2. Vast te stellen dat met de volledige uitvoering van dit plan binnen de grenzen van de ambtelijke capaciteit en financiële middelen het maximale is gedaan om inwoners te betrekken bij de omgevingsvisie.
    3. Vast te stellen dat de opbrengsten van het participatietraject voor fase 1 de input vormen voor fase 2 van de totstandkoming van de omgevingsvisie