dinsdag 4 mei 2021

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd 30 maart 2021 van Combinatie95 en de VVD over Reigerskant.

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Door de SP fractie zijn op 12 april 2021 art. 37 RvO vragen gesteld met betrekking tot de ontstane vertraging in de huisvesting van arbeidsmigranten.

1. In te stemmen met bijgaande antwoordbrief aan de SP-fractie en deze via de griffie te verspreiden.

Beantwoording vragen ex. art. 37 RvO inzake Overlast grote bomen voor omwonenden Blauwverver.

Uw college wordt voorgesteld:

1. in te stemmen met bijgevoegde beantwoording aan de fractie BALANS Boxtel;
    2. de bijgevoegde beantwoording in briefvorm via de griffie te verzenden aan de fractie BALANS Boxtel.

Uw college wordt voorgesteld:

1. in te stemmen met bijgevoegde beantwoording aan de fractie BALANS Boxtel;

Het concept jaarplan en begroting 2022 van de Regionale Samenwerking Noordoost Brabant (RNOB) ligt voor. De gemeenteraad wordt tot 1 juli in de gelegenheid gesteld om zienswijzen in te dienen. De ingekomen zienswijzen worden op 8 juli besproken in het Algemeen Bestuur van de RNOB. Voorgesteld wordt om geen zienswijze in te dienen.

1. De raad voor te stellen om geen zienswijze in te dienen tegen het jaarplan en begroting 2022 van de Regio Noordoost Brabant.
    2. De raad voor te stellen de regio hiervan in kennis te stellen conform de bijgevoegde conceptbrief.

De gemeente Boxtel is net als andere Brabantse gemeenten medeaandeelhouder van Brabant Water. Het college van de gemeente Halderberge heeft Brabant Water mede namens zestien andere gemeenten verzocht om vanaf 2020 structureel dividend uit te keren. Aan Brabant Water is gevraagd het verzoek te agenderen voor de eerstkomende Algemene vergadering van Aandeelhouders. Voorgesteld wordt aan te sluiten bij dit bestaande verzoek. Daarvoor is een collegevoorstel nodig. Daartoe dient dit voorstel.

1. Aan te sluiten bij het bestaande verzoek van verschillende gemeenten aan Brabant Water om vanaf 2020 structureel dividend uit te keren.

WSD is er in geslaagd om 2020 met een positief bedrijfsresultaat af te sluiten en ook om de komende jaren een sluitende begroting aan te leveren. De risico's zijn bekend en in beeld gebracht. WSD beschikt over voldoende reserves om tegenslagen op te vangen. Op grond van het resultaat over 2020 stelt WSD de gemeente Boxtel een aandeel in het dividend in het vooruitzicht ad € 204.500,-.

1. Akkoord te gaan met de zienswijze zoals in het voorstel is geformuleerd en deze ter vaststelling voor te leggen aan de raad.

Het DB van het Stadsgewest biedt de begroting aan en stelt de raad in de gelegenheid om voor 21 juni 2021 een zienswijze in te dienen, zodat de begroting ter vaststelling aan het Algemeen Bestuur kan worden aangeboden in de vergadering van 8 juli 2021.

1. Middels bijgevoegd raadsvoorstel aan de gemeenteraad voor te stellen in te stemmen met de Conceptbegroting 2022 van het Stadsgewest ’s-Hertogenbosch;
    2. Dit voor 1 juli 2021 aan het Stadsgewest kenbaar te maken middels bijgevoegde zienswijze aan het DB van het Stadsgewest;
    3. De raad te vragen in te stemmen met de gewijzigde gemeenschappelijke regeling Stadsgewest ’s-Hertogenbosch;
    4. De raad te vragen Wethouder F. van Nistelrooij aan te wijzen als lid van het Algemeen Bestuur van het Stadsgewest ’s-Hertogenbosch

In de Monitor Sociaal Domein 2020 geven we inzicht in en leggen we verantwoording af aan de gemeenteraad over het gebruik van Wmo-, Jeugd- en Participatie voorzieningen en zorg- en dienstverlening.

1. De Monitor Sociaal Domein 2020 vast te stellen;
    2. De Monitor met bijgevoegde RIB ter informatie te versturen aan de gemeenteraad.

1. De Monitor Sociaal Domein 2020 vast te stellen;

Voor de toewijzing van 51 koopwoningen in nieuwbouwplan Langen Linden (Lindenlust) heeft ontwikkelaar Dura Vermeer volgens afspraak in de anterieure overeenkomst een tweede loting bij de notaris laten plaatsvinden. Eerder informeerden we u over de eerste loting en met dit voorstel informeren wij u over de tweede loting.

1. Kennis te nemen van het proces verbaal van de 2e loting voor de 51 woningen in Langen Linden (Lindenlust) en de interne evaluatie vast te stellen.