dinsdag 9 maart 2021

Het project transformatieopgaven jeugdhulp binnen de regio Noordoost-Brabant is geëvalueerd. Wij hebben met de gemeenteraden in de regio afgesproken de uitkomsten van deze evaluatie te delen via een raadsinformatiebrief.

1. In te stemmen met de bijgaande raadsinformatiebrief over de evaluatie project transformatieopgaven jeugdhulp Noordoost-Brabant en deze raadsinformatiebrief aan de gemeenteraad te versturen.

De werkeenheid de Meierij is in 2013 opgericht naar aanleiding van het Nationaal Bestuursakkoord Water (NBW) Vanuit het NBW werken gemeenten en waterschappen in regio’s aan samenwerking in het waterbeheer en de afvalwaterketen. De gemeenten Sint- Michielsgestel, Boxtel, Best, Meierijstad, Heusden, ‘s-Hertogenbosch, Oirschot, Vught, waterschap Aa en Maas, waterschap de Dommel en Brabant Water hebben zich geformeerd in werkeenheid De Meierij. De samenwerking is vastgelegd in een overeenkomst die periodiek wordt verlengd. Er is gekozen om deze verlenging aan te laten sluiten met de duur van het subsidietraject voor klimaat adaptieve maatregelen. De aanvraag en uitvoering van deze nog op te starten gezamenlijke projecten loopt tot 2027.

1. De regionale netwerksamenwerking in de (afval)waterketen met partners in de regio de Meierij te continueren voor de periode 2021-2027;
    2. In te stemmen met de bijgevoegde Samenwerkingsovereenkomst 2021-2027;
    3. In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief inzake het continueren van het Samenwerkingsverband werkeenheid de Meierij voor de periode 2021-2027;
    4. De verantwoordelijk wethouder G.E.W. van Nistelrooij te mandateren namens de gemeente Boxtel de Samenwerkingsovereenkomst te tekenen.

2. In te stemmen met de bijgevoegde Samenwerkingsovereenkomst 2021-2027;

De voorbereiding van het inkooptraject WMO Licht voor 2022, waarover u tussentijds over de voortgang bent geïnformeerd, is in de afrondende fase. De volgende stap is dat we over gaan tot publicatie op Tenderned in de week van 11 maart 2021.

Aan het college wordt gevraagd in te stemmen met de volgende zaken:

1. de definitieve inkoopstrategie Wmo Licht voor 2022 vast te stellen;
    2. het aanmeldingsdocument Wmo Licht 2022 vast te stellen
    3. de inkoopprocedure voor Wmo Licht 2022 en verder voor de Meierijgemeenten definitief in gang te zetten

Aan het college wordt gevraagd in te stemmen met de volgende zaken:

1. de definitieve inkoopstrategie Wmo Licht voor 2022 vast te stellen;
    2. het aanmeldingsdocument Wmo Licht 2022 vast te stellen