dinsdag 7 september 2021

Marielle van Alphen - Habraken

Naar aanleiding van het zoekgebied voor windenergie Wilhelminapark in de RES NOB 1.0 hebben wij 116 reacties ontvangen op het raadsvoorstel RES NOB 1.0. Deze worden in bijgevoegde nota van reacties beantwoord en conform deze beantwoording worden de indieners en gemeenteraad hierover geïnformeerd.

1. Bijgevoegde concept nota van reacties vaststellen.
    2. Conform deze beantwoording per mail of brief reageren naar alle indieners.

1. Bijgevoegde concept nota van reacties vaststellen.
    2. Conform deze beantwoording per mail of brief reageren naar alle indieners.

Gemeenten hebben op grond van de Openbare geestelijke gezondheidszorg (Oggz) en de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz) de verplichting om zorg te bieden aan personen met verward gedrag en/of een potentieel veiligheidsrisico die de weg naar zorg niet inden of willen vinden (=bemoeizorg en/of verplichte zorg). Deze taken zijn door de gemeente ’s-Hertogenbosch via de Rioz (Regionale inkooporganisatie Zorg) vanaf de invoering van de wet Wggz in 2020 centraal gezamenlijk ingekocht met een looptijd van twee jaar (= tot 1 januari 2022). Rioz treedt hierbij op als inkoper namens de zeven regiogemeenten. De wens van de regiogemeenten is, om deze centrale inkoop ook per 2022 voort te zetten. Hiervoor moet een inkoopprocedure door Rioz worden gestart met als doel nieuwe overeenkomsten met zorgaanbieders af te sluiten voor de komende twee jaren. De inkoop van zorg en veiligheid is onder de noemer ‘aanverwante taken’ benoemd in de Samenwerkingsovereenkomst beschermd wonen, maatschappelijke opvang en aanverwante taken regio Meierijen Bommelerwaard 2020 e.v.)

1. Het inkoopdocument Zorg en Veiligheid 2022 e.v. (inclusief productstructuur);
    2. RIOZ opdracht te geven te starten met de inkoopprocedure voor Zorg en Veiligheid.

Wel aandacht voor de data in de brief van RIOZ waar verwezen wordt naar de data van 3 en 10 september. Dat kan niet i.v.m. besluitvorming in het college op 7 september. Graag dit doorgeven aan RIOZ.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO d.d. woensdag 25 augustus 2021 van D66 over de Herinrichting Stationsstraat

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.