dinsdag 7 december 2021

Digitaal

Het kabinet heeft besloten de veiligheidsregio’s een specifieke uitkering te verstrekken voor het ondersteunen van de naleving van de controleplicht van het coronatoegangsbewijs op locaties waar dat verplicht is. Om een toetsingskader te hebben voor toekenning van deze middelen is een Tijdelijke subsidieregel ‘compensatie kosten controleplicht Coronatoegangsbewijzen (CTB)’ opgesteld. Het college wordt voorgesteld deze tijdelijke regeling vast te stellen.

1. De tijdelijke subsidieregel ‘compensatie kosten controleplicht Coronatoegangsbewijzen’ vast te stellen

Als ambtenaar (of buitengewoon ambtenaar) van de burgerlijke stand is slechts aanwijsbaar de persoon die in de uitoefening van zijn ambt, geen onderscheid maakt als bedoeld in artikel 1 van de Algemene wet gelijke behandeling, tenzij het onderscheid is gebaseerd op een wettelijk voorschrift. De ambtenaar van de burgerlijke stand is belast met het opnemen in de onder hem berustende registers van de burgerlijke stand van akten en de daaraan toe te voegen latere vermeldingen, alsmede al datgene wat de instandhouding van de registers en de zorg voor de toegankelijkheid van de daarin neergelegde gegevens betreft. Voor de continuïteit van de dienstverlening binnen het team Burgerzaken is het dan ook wenselijk alle medewerkers burgerzaken aan te wijzen tot ambtenaar van de burgerlijke stand, zodat zij hun volledige functie kunnen uitvoeren (art. 1:16 BW). Middels dit voorstel wordt aan het college een aanwijzing gevraagd voor 3 nieuwe medewerkers.

1. Als ambtenaar van de burgerlijke stand aan te wijzen:

1. A.A.M. Langenhuijsen, geboortedatum 21-04-1993
    2. C.H.G Gijsbers-de Vaan, geboortedatum 02-10-1971
    3. O. Abbas, geboortedatum 28-09-1992

2. Eerder besluit intrekken:
    13-07-2021, 02.01 1264022 – Aanwijzing ambtenaar van de burgerlijke stand obv functietitel

1. Als ambtenaar van de burgerlijke stand aan te wijzen:
    2. A.A.M. Langenhuijsen, geboortedatum 21-04-1993
    3. C.H.G Gijsbers-de Vaan, geboortedatum 02-10-1971
    4. O. Abbas, geboortedatum 28-09-1992
    5. Eerder besluit intrekken:

De gemeente is verantwoordelijk voor voldoende aanbod voorschoolse educatie (VE). Daarnaast zorgt de gemeente voor financieel toegankelijke voorschoolse voorzieningen en een optimaal bereik. Met betrekking tot deze gemeentelijke taken wordt het college gevraagd om in te stemmen met de uitvoeringsregelingen kinderopvang, in te stemmen met de hoogte van de ouderbijdrage voor 2022 en kennis te nemen van de prestatieovereenkomst.

1. De uitvoeringsregeling ‘Peuter Opvang Vergoeding Boxtel 2022’ vast te stellen (bijlage 1) ;
    2. De uitvoeringsregeling ‘Voorschoolse educatie in de peuteropvang Boxtel 2022’ vast te stellen (bijlage 2);
    3. De prestatieovereenkomst ‘VVE in de Peuteropvang subsidie 2022’ ter kennisgeving aan te nemen. (bijlage 3);
    4. De hoogte van de VVE ouderbijdrage volgens VNG advies in 2022 vast te stellen op € 109,-.

Een aanstelling als onbezoldigd ambtenaar geeft boa’s opsporingsbevoegdheid op bestuursrechtelijk vlak en vervolgens na beëdiging bij de rechtbank, ook op strafrechtelijk gebied. De aanstelling van de boa’s als onbezoldigd ambtenaren is essentieel om als handhaver op te treden.

1. De volgende persoon te benoemen tot onbezoldigd ambtenaar van gemeente Boxtel: C. T. Zuidersma

Op 29 oktober 2021 heeft de rekenkamercommissie Boxtel (verder RKC) een rapport uitgebracht ‘Op zoek naar eigenaarschap’. Dit rapport gaat over het onderzoek naar de doorwerking van, en rode draden in de rekenkamerrapporten in Boxtel. De voorzitter van de rekenkamer vraagt nu om een inhoudelijke reactie van het college zodat die reactie in het rapport kan worden opgenomen voordat het naar de raad gaat.

1. In te stemmen met de bijgevoegde reactie van het college mbt het rapport ‘Op zoek naar eigenaarschap’