dinsdag 29 juni 2021

De regeling Cultuureducatie met Kwaliteit (CmK) wordt vanwege succes voortgezet met een nieuwe 3e  periode t.w. 2021 t/m 2024. De gemeente Boxtel heeft zich hiervoor in 2020 aangemeld. Deze aanmelding dient te worden geformaliseerd door ondertekening van een participatieovereenkomst. Hierdoor verplicht de gemeente Boxtel zich het jaarlijkse cofinancieringsbedrag ad € 18.140,73 (incl. Esch) gedurende de projectperiode 2021 t/m 2024 beschikbaar te stellen

1. De CmK-regeling voort te zetten en hiervoor de ‘Participatieovereenkomst Cultuureducatie met Kwaliteit 3’ te ondertekenen.
    2. De CmK-matchingsmiddelen januari 2021 t/m december 2024 ad € 18.140,73 per jaar beschikbaar te stellen aan een intermediair.
    3. Voor de jaren 2022, 2023 en 2024 het gesprek te voeren met de aanbieders van primair onderwijs omtrent een financiële bijdrage van het primair onderwijs aan de CmK-regeling.

Akkoord

Op 9 juni 2021 heeft de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State uitspraak gedaan over het bestemmingsplan ‘Achter den Eijngel’ in Lennisheuvel. De Afdeling heeft het bestemmingsplan vernietigd vanwege strijdigheid met de provinciale Verordening ruimte. Deze strijdigheid betreft de wijze waarop delen van de Ecologische Verbindingszone Heerenbeekloop in het plan zijn ingetekend en beschermd. Via bijgaande RIB wordt de raad nader geïnformeerd over de uitspraak en gevolgen, de oorzaken en vervolgstappen.

1. Met bijgaande raadsinformatie brief in te stemmen en deze via de griffie door te geleiden naar de raad

Door middel van een raadsinformatiebrief wordt de raad elk kwartaal geïnformeerd over de voortgang van de onderwerpen uit de energietransitie en klimaatadaptatie.

1. In te stemmen met de raadsinformatiebrief: ‘Stand van zaken klimaatdoelstellingen gemeente Boxtel’ deze via de griffie door te geleiden aan de gemeenteraad.

De gemeente scheldt aan amateursportorganisaties waarmee zij een directe huurrelatie heeft, de huur kwijt over de periode dat zij in tijdvak Q1 2021 geen gebruik konden maken van de accommodatie. Deze kwijtschelding is een voorwaarde voor de compensatie die de gemeente hiervoor bij het Rijk kan aanvragen (TVS).

1. Amateursportorganisaties waarmee de gemeente een directe huurrelatie heeft, de huur kwijt te schelden over de periode dat zij in tijdvak Q1 2021 geen gebruik konden maken van de accommodatie
    2. Voor compensatie van deze kwijtschelding een beroep te doen op de door het Rijk hiervoor opengestelde regeling “Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties” (TVS) .

2. Voor compensatie van deze kwijtschelding een beroep te doen op de door het Rijk hiervoor opengestelde regeling "Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties" (TVS) .

Vanaf 1 januari 2021 kunnen gemeenten, provincies en waterschappen gebruikmaken van de Impulsregeling klimaatadaptatie. Via die regeling kunnen ze een bijdrage van het Rijk krijgen voor klimaatadaptatiemaatregelen. Het bedrag kan gebruikt worden om adaptatiemaatregelen versneld uit te voeren, om al geplande ruimtelijke maatregelen uit te breiden met adaptatiemaatregelen, of om nieuwe adaptatiemaatregelen op te pakken.

1. Het college mandateert wethouder F. van Nistelrooij tot het ondertekenen van de aanvraag (bijlage 1).
    2. Gaat akkoord met de in dit B&W voorstel opgenomen uitgangspunten en afspraken met onze partners binnen Werkregio De Meierij gedurende de uitvoering van deze maatregelen.
    3. Met het ondertekenen van de aanvraag (bijlage 1) door wethouder F. van Nistelrooij stelt het college tevens deze uitvoeringsagenda (bijlage 2) vast.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd dinsdag 8 juni 2021 van PvdA/GroenLinks over vragen artikel 37 RvO met betrekking tot geluid Vion Boxtel

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.