dinsdag 16 maart 2021

Er zijn schriftelijke vragen binnengekomen van PvdA/GroenLinks met betrekking op micro-zwerfafval door gemeentecompost.

1. In te stemmen met de inhoud van de antwoordbrief.
    2. De antwoordbrief aan te bieden aan de griffie voor doorgeleiding naar de raad

1. In te stemmen met de inhoud van de antwoordbrief.

In 2019 heeft er tussen de gemeente Haaren en Waterschap De Dommel overleg plaatsgevonden over het ruilen van gronden bij het rioolgemaal in Esch. Om de noodzakelijke
    aanpassing te doen die daar nodig is, is een grondruil tussen partijen noodzakelijk. De grondruil vindt plaats zonder toegift over en weer. Omdat het gaat om een privaatrechtelijke rechtshandeling dient uw college haar toestemming te verlenen om tot grondoverdracht over te gaan.

1. Om met bijgaande ruilovereenkomst tussen de gemeente Boxtel en Waterschap De Dommel bij gemaal Esch in te stemmen.

Op basis van het bestemmingsplan ‘Selissen’ is het realiseren van maatschappelijke voorzieningen niet direct toegestaan. Binnen de bestemming ‘Woongebied’ is een wijzigingsbevoegdheid opgenomen om de bestemming ‘Woongebied’ te wijzigen in de bestemming ‘Maatschappelijk’. Dit wijzigingsplan gaat in op de functiewijziging om op de begane grond van het appartementencomplex maatschappelijke voorzieningen mogelijk te maken. Primair om te voorzien in de realisatie van een kinderdagverblijf maar er blijft ook enige ruimte over voor een andere maatschappelijke functie.

1. Het wijzigingsplan ''Heem van Selis, fase 1'' vast te stellen;

Het wijzigingsplan ''Heem van Selis, fase 1'' vast te stellen;

De gemeente scheldt aan amateursportorganisaties waarmee zij een directe huurrelatie heeft,  de huur kwijt over de periode dat zij in tijdvak Q4 2020 geen gebruik konden maken van de  accommodatie. Deze kwijtschelding is een voorwaarde voor de compensatie die de gemeente  hiervoor bij het Rijk kan aanvragen (TVS).

1. Amateursportorganisaties waarmee de gemeente een directe huurrelatie heeft, de huur kwijt te schelden over de periode dat zij in tijdvak Q4 2020 geen gebruik konden maken van de accommodatie
    2. Voor compensatie van deze kwijtschelding een beroep te doen op de door het Rijk  hiervoor opengestelde regeling “Tegemoetkoming Verhuurders  Sportaccommodaties” (TVS) .

Niet iedereen is tijdens de coronacrisis uit de financiële problemen geholpen door eerdere steunmaatregelen. Via de gemeenten biedt het Rijk extra hulp met de regeling TONK (Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten). Het kabinet reserveert hiervoor landelijk 130 miljoen euro in het eerste half jaar van 2021. Hiervan ontvangt gemeente Boxtel aan de hand van een eerste indicatie voor het 1ste kwartaal € 88.645. Om deze inkomensondersteunende maatregel tot uitvoering te brengen stellen we tijdelijke beleidsregels TONK op. De beleidsregels zijn als bijlage toegevoegd

1. De tijdelijke beleidsregels TONK vast te stellen met terugwerkende kracht per 01-01-2021 tot 01-07-2021.
    2. Uitvoering te geven aan de TONK regeling binnen het door het Rijk beschikbaar gestelde budget.