dinsdag 22 juni 2021

Dit voorstel strekt tot het instemmen met een (beperkte) wijziging van de Gemeenschappelijke Regeling Omgevingsdienst Brabant Noord. De aanleiding voor het in procedure brengen van deze wijziging is het opheffen van de gemeente Haaren per 1 januari 2021. De wijzigingen betreffen de beëindiging van de gemeente Haaren als deelnemer aan de GR, het borgen van een eerder gedane toezegging van het Algemeen Bestuur van de GR en enkele technische wijzigingen vanwege het afschaffen van het ambtenarenrecht. De raad heeft uw college in haar vergadering van 8 juni 2021 toestemming verleend om in te stemmen met deze wijziging.

1. In te stemmen met het conform bijlage 1 wijzigen van de Gemeenschappelijke Regeling Omgevingsdienst Brabant Noord.

De RIB geeft informatie over de voortgang en de actuele stand van zaken van het project Greentech Park Brabant.

1. In te stemmen met de raadsinformatiebrief Greentech Park Brabant en deze via de griffie door te geleiden naar de raad.

Stand van zaken over huisvesting, participatie en integratie van statushouders/minderheden en de aankomende Wet inburgering.

1. Bijgevoegde raadsinformatiebrief vast te stellen en deze door te sturen naar de raad (zie bijlage 1).
    2. Bijgevoegde brief over de taakstelling huisvesting statushouders vast te stellen en deze naar het Rijk te sturen (zie bijlage 2).

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd woensdag 2 juni 2021 van CDA over 1267982 - Beantwoording art 37 vragen CDA inzake AVG

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Het uitzetten van een enquête onder de bewoners van de gemeente Boxtel geeft inzicht in de kennis over en de actiebereidheid voor klimaatadaptatie. Samen met de uitkomsten van de dialogen kunnen we een passend programma gaan opstellen voor de uitvoeringsfase.

1. In te stemmen met het uitzetten van de enquête.

1. In te stemmen met het uitzetten van de enquête.

De Bestuursrapportage bestaat met name uit autonome ontwikkelingen, gevolgen van eerder genomen besluiten, rapportage van de voortgang van beleid en de uitkomsten van de meicirculaire gemeentefonds. Daarnaast rapporteren wij over de voortgang van de realisatie van in de begroting opgenomen taakstellingen en het maatregelenpakket sociaal domein. De 1e Bestuursrapportage bevat geen nieuw beleid. De uitkomsten van de meicirculaire zorgen er op dit moment voor dat de 1e Bestuursrapportage een verbetering van het begrotingsbeeld geeft voor alle jaren in de periode 2021-2025 en verkleint het begrotingstekort voor de jaren 2024-2025. De noodzaak tot het maken van keuzes blijft onverminderd aanwezig

Wij stellen uw college voor om:

1. De 1e Bestuursrapportage 2021 inclusief wijzigingen naar aanleiding van behandeling in uw vergadering van 15 juni en/of de Hei-dag vast stellen en:
    2. Na instemming door uw college de 1e Bestuursrapportage ter besluitvorming aan te bieden aan de gemeenteraad.

De gemeenteraad wordt voorgesteld:

1. De 1e Bestuursrapportage 2021 vast te stellen;
    2. De bijbehorende 6e wijziging van de (meerjaren)begroting 2021 vast te stellen.

Wij stellen uw college voor om:

De gemeenteraad wordt voorgesteld:

1. De 1e Bestuursrapportage 2021 vast te stellen;

1. Het college stelt een viertal denkrichtingen voor waaruit de raad een denkrichting kan kiezen dat als leidraad kan worden gebruikt voor het kerntakendekkingsplan dat bij de begroting wordt aangeboden.

De Coronacrisis heeft grote gevolgen voor de exploitatie van de Serenade, Muziekhuis, De Walnoot en de Kinderboerderij. Activiteiten van vaste en overige huurders zijn weggevallen waardoor er minder inkomsten zijn en activiteiten die nog mochten worden opgestart zijn noodzakelijkerwijs kleinschalig. De maatregelen omtrent de coronacrisis en de gevolgen daarvan doen dus een forse aanslag op de exploitatieresultaten. Door de besturen van bovengenoemde organisaties wordt financiële hulp gevraagd om de inkomstenderving door de maatregelen omtrent de coronacrisis enigszins te kunnen opvangen.

1. Voorgesteld wordt de Serenade, het Muziekhuis, De Walnoot en de Kinderboerderij elk een compensatie van € 5000,- toe te kennen om de inkomstenderving als gevolg van de Coronacrisis te compenseren