B&W

dinsdag 11 februari 2020

Bijgaande raadsinformatiebrief en bijlagen, geven een weergave van het proces om te komen tot een Integraal Huisvestingsplan (IHP), het koersdocument als uiteindelijk resultaat en het afsluitende Op Overeenstemming Gericht Overleg (OOGO).

1. In te stemmen met bijgaande raadsinformatiebrief
    2. Deze raadsinformatiebrief – inclusief de bijbehorende bijlagen – aan de gemeenteraad ter kennisname aan te bieden.

1. In te stemmen met bijgaande raadsinformatiebrief

Buurtbewoners van de Van der Voortweg in Boxtel hebben in samenwerking met de gemeente, het Baanderherencollege en wijkplatform Selissenwal een plan ontwikkeld voor een vlindervriendelijke ontmoetingstuin. De diverse ontwerpsessies hebben geleid tot een breed gedragen ontwerp dat is getoetst aan de visie; ‘Groene levensader door Boxtel’. Het VSB fonds heeft aangegeven het project te willen ondersteunen met een bijdrage van € 10.000,-. De daadwerkelijke toekenning van de bijdrage kan plaatsvinden op voorwaarde dat het wijkplatform een bruikleenovereenkomst afsluit met de gemeente. De ontmoetingstuin wordt in het voorjaar 2020 gerealiseerd.

1. In te stemmen met bijgaande bruikleenovereenkomst en deze te ondertekenen.

1. In te stemmen met bijgaande bruikleenovereenkomst en deze te ondertekenen.

In 2019 heeft de Stichting Toekomst Stationsstraat (STS) als bewonersinitiatief, het door hen gevormde inrichtingsplan voor de Stationsstraat opgeleverd aan de gemeente. Het gaat hierbij om het deel gelegen tussen de Prins Hendrikstraat en Prins Bernhardstraat. Dit inrichtingsplan dat als bijlage is toegevoegd, is in overleg met voornamelijk de bewoners door STS en de wijkmakelaar tot stand gebracht. Het inrichtingsplan is nog niet door het college getoetst. De gemeenteraad heeft in 2019 een realisatiekrediet in de gemeentebegroting 2020-2023 opgenomen buiten de planperiode (na 2023).

Het inrichtingsplan van STS kan in navolging van de Rechterstraat door de gemeente worden uitgewerkt tot een definitief ontwerp (DO). Het is daarbij wel nodig om het voorbereidingskrediet in 2020 vrij te maken met het oog op de start van de realisatie in 2021. Het verdere voorbereidingsproces is beschreven in de bijgevoegde projectopdracht. Het is noodzakelijk dat het college dit vaststelt voordat de voorbereidende werkzaamheden worden gestart.

De in juni 2019 door belanghebbenden ingebrachte opmerkingen op basis van het inrichtingsplan van STS moeten eerst nog worden afgewogen alvorens het definitief ontwerp te kunnen vormen. Deze afweging wordt binnenkort voorzien van een advies ter vaststelling aan het college voorgelegd.

1. De bijgevoegde projectopdracht ontwerpfase Herinrichten Stationsstraat d.d. 01-02-2020 vast te stellen;
    2. Het voorbereidingskrediet € 50.000,00 via de eerstvolgende bestuursrapportage in 2020 te activeren;
    3. Conform het inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente Boxtel de ontwerpwerkzaamheden op basis van een enkelvoudige onderhandse aanbesteding en
      offerteaanbieding te gunnen aan bureau EK stedenbouw | landschap.

offerteaanbieding te gunnen aan bureau EK stedenbouw | landschap.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd dinsdag 21 januari 2020 van BALANS over Aanpak drugscriminaliteit buitengebied.

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Op 17 januari 2020 zijn schriftelijke vragen ex art. 37 RvO door SP gesteld over ’Probleemschulden’. In
    bijgaande antwoordbrief is een reactie geformuleerd.

In te stemmen met bijgaande antwoordbrief aan SP en deze via de griffie te verspreiden.