B&W

dinsdag 24 maart 2020

Vanwege klachten van burgers over geluid van vliegtuigen is Boxtel aangehaakt bij de discussie rond Eindhoven Airport. Op advies van Pieter van Geel wordt een meetnet opgezet rond Eindhoven. De bedoeling is dat dit meetnet zowel luchtkwaliteit als geluid monitort. De eerste fase gaat alleen over luchtkwaliteit. De gemeente Boxtel kan aansluiten met een meetpaal voor € 7.500 euro per jaar en minimaal 5 jaar. De kosten worden gedekt uit het  budget milieubeheer. Zodra ook geluid wordt aangehaakt, zal opnieuw gezocht moeten worden naar beschikbaar budget.

1. Deel te nemen aan het meetnet door de deelname verklaring te ondertekenen.
    2. De kosten te dekken uit het beschikbare budget milieubeheer.
    3. De raad te informeren conform bijgevoegde raadsinformatiebrief.

1. Deel te nemen aan het meetnet door de deelname verklaring te ondertekenen.
    2. De kosten te dekken uit het beschikbare budget milieubeheer.
    3. De raad te informeren conform bijgevoegde raadsinformatiebrief.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO zaterdag 14 maart 2020 van de VVD over de lokale lasten van ondernemers in relatie tot de coronacrisis.

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Als gevolg van het vastgestelde bestemmingsplan Selissen moeten een aantal nieuwe straatnamen worden vastgesteld. Het gaat dan om de doorgaande weg en de wegen die fase 1 omsluiten. Voor het deel van het plangebied waarvan de verkaveling nog niet duidelijk is, wordt een thema voorgesteld met een groot aantal namen waaruit geput kan worden voor toekomstige straatnaambesluiten.

1. In te stemmen met de straatnamen Laan van Selis, Vuurijzer en Gouden Rijder conform  bijlage 1
    2. In te stemmen met het thema “marterachtigen” voor de overige, toekomstige straatnamen  in het plangebied van het bestemmingsplan Selissen

bijlage 1
     in het plangebied van het bestemmingsplan Selissen

De stuurgroep Regiotaxi ’s-Hertogenbosch heeft aangegeven het bestuursakkoord Zero Emissie Doelgroepenvervoer 2025 te willen ondertekenen. In de bijlage treft u als voorbeeld de tekst aan van het akkoord dat in 2018 is gesloten in een andere regio. De ondertekening van het bestuursakkoord betreft een intentieverklaring om toe te werken naar emissieloos vervoer.

1. In te stemmen met ‘Het Bestuursakkoord Zero Emissie Doelgroepenvervoer 2025’;
    2. Wethouder Maruška Lestrade-Brouwer te machtigen om het bestuursakkoord te ondertekenen namens de gemeente Boxtel;
    3. In de organisatie stappen uit te zetten die leiden tot emissieloos vervoer, waaronder het kiezen voor emissieloos gecontracteerd doelgroepenvervoer bij vernieuwing van contracten.

Recentelijk is de nieuwe integrale Verordening Sociaal Domein vastgesteld in de raad. Dat betekent dat als vervolg hierop ook de nadere (beleids)regels opnieuw vastgesteld moeten worden. Dit in lijn met de nieuwe verordening en zo veel als mogelijk in klare taal. Deze nadere regels worden door het college vastgesteld. Het gaat nu om de nadere regels Jeugdhulp, maatschappelijke ondersteuning, het financieel besluit maatschappelijke ondersteuning en Nadere regels over Terugvordering.

1. De nadere regels Jeugdhulp vast te stellen.
    2. De nadere regels maatschappelijke ondersteuning en het Financieel besluit maatschappelijke ondersteuning vast te stellen.
    3. De nadere regels Terugvordering vast te stellen.
    4. De nadere regels onder 1 t/m 3 vast te stellen m.i.v. 1-4-2020 en terug te laten werken tot 1-1-2020. Met uitzondering van de PGB-tarieven jeugdhulp, die gaan in per 1 april 2020. Dit omdat de PGB-tarieven zijn aangepast (o.a. indexering en HUS-verklaring).
    5. De (oude) beleidsregels re-integratie Participatiewet 2015 in te trekken.
    6. De (oude) beleidsregels Tijdelijke ontheffing van de arbeidsplicht 9uit 2011) in te trekken.

1. De nadere regels Jeugdhulp vast te stellen.
    3. De nadere regels Terugvordering vast te stellen.
    4. De nadere regels onder 1 t/m 3 vast te stellen m.i.v. 1-4-2020 en terug te laten werken tot 1-1-2020. Met uitzondering van de PGB-tarieven jeugdhulp, die gaan in per 1 april      2020. Dit omdat de PGB-tarieven zijn aangepast (o.a. indexering en HUS-verklaring).
    5. De (oude) beleidsregels re-integratie Participatiewet 2015 in te trekken.