dinsdag 20 oktober 2020

Door een wetswijziging van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpb) moeten de originele brondocumenten worden opgenomen in de registratie. Van een aantal gemeentelijke monumenten ontbreken de aanwijzingsbesluiten in het archief. Door te verklaren dat panden zijn aangewezen als gemeentelijk monument kan voldaan worden aan de wettelijke vereisten.

1. In te stemmen met de Verklaring gemeentelijke monumenten Boxtel conform bijlage 1

De Begroting 2021 is inmiddels verzonden naar de raadsleden en die zijn in de gelegenheid gesteld om technische vragen te stellen. Drie fracties hebben daarvan gebruik gemaakt, te weten D66, Balans en Combinatie 95. De antwoorden op de vragen zijn opgehaald bij de verschillende teams en opgenomen in bijgaand bestand.

1. Instemmen met de antwoorden op de technische vragen m.b.t. de Begroting 2021 en de  antwoorden doorgeleiden naar de griffie.

De gemeente Boxtel is de afgelopen jaren betrokken bij de ontwikkelingen rond Eindhoven  Airport. Boxtel heeft zich aangesloten bij de andere gemeenten rond Eindhoven om  gezamenlijk meer invloed te hebben op het besluitvormingsproces. Om het vergaderproces overzichtelijk en efficiënt te laten verlopen, wordt voorgesteld om de randgemeenten te laten vertegenwoordigen door de wethouders Van Schuppen (Best) en Beex (Eersel).

1. In te stemmen met de vertegenwoordiging van de gemeente Boxtel bij overleggen over  Eindhoven Airport door twee wethouders uit de randgemeenten conform bijgevoegd  mandaatbesluit.

Eindhoven Airport door twee wethouders uit de randgemeenten conform bijgevoegd
       mandaatbesluit.
  4. 02.08.01

In de antwoordbrief worden de door Balans gestelde vragen beantwoord