dinsdag 22 september 2020

Begin 2020 heeft provincie Noord-Brabant het nieuwe, regionale verkeersmodel BBMA2018 (Brabant Brede Model Aanpak) vastgesteld. Een verkeersmodel wordt gebruikt om onderbouwde keuzes te kunnen maken met betrekking tot wijzigingen in de infrastructuur. Gegevens over wonen en werken, gecombineerd met een wegennet genereren data over mobiliteit. Er is geconstateerd dat het zogeheten basisjaar van dit model (2015) niet representatief is voor de huidige situatie in gemeente Boxtel. Zo zijn er ruimtelijke ontwikkelingen gewijzigd (bijv. keuze Heem van Selis versus “de Oksel“) en daardoor niet meegenomen. Op grond daarvan hebben wij het onderhavige gemeentelijk verkeersmodel opgesteld (VMB2019), waarbij deze zaken zijn aangepast.

1. Het verkeersmodel Boxtel 2019, met gehanteerde uitgangspunten, d.d. 4 juni 2020, vast te stellen en hierna te gebruiken als gegevensbron voor de ruimtelijk relevante ontwikkelingen in de gemeente;
    2. De Raad te informeren over de toepassing van het nieuwe verkeersmodel Boxtel 2019;
    3. Dit te communiceren met de buurgemeenten en de provincie Noord-Brabant.

1. Het verkeersmodel Boxtel 2019, met gehanteerde uitgangspunten, d.d. 4 juni 2020, vast te stellen en hierna te gebruiken als gegevensbron voor de ruimtelijk relevante ontwikkelingen in de gemeente;
    3. Dit te communiceren met de buurgemeenten en de provincie Noord-Brabant.

Naar aanleiding van een brief van de bewoners van de Savendonksestraat waarin zij hun zorgen uiten over de plannen voor natuurontwikkeling van ARK Natuurontwikkeling in hun omgeving heeft de fractie van BALANS op 25 augustus j.l. een aantal vragen gesteld. Middels dit voorstel wordt de beantwoording van deze vragen aan uw college voorgelegd.

1. De beantwoording vast te stellen en de brief via de griffie door te leiden naar de gemeenteraad.

3. 02.03.01

Huisvesting van arbeidsmigranten is een complex vraagstuk. Met dit beleid wordt een fundament gelegd en richting gekozen. Hierbij ziet de gemeente Boxtel arbeidsmigranten als nieuwe inwoners van haar gemeente. Om hier naar toe te werken is in samenspraak met vele partijen een concept beleid opgesteld. Dit beleid wordt ter besluitvorming aan u voorgelegd om door te geleiden naar de raad.

1. Akkoord te gaan met het beleid huisvesting arbeidsmigranten en deze ter vaststelling door te zetten naar de raad.

1. Akkoord te gaan met het beleid huisvesting arbeidsmigranten en deze ter vaststelling door te zetten naar de raad.