dinsdag 30 juni 2020

MijnGemeenteDichtbij wil de inwoners van Boxtel zo goed mogelijk van dienst zijn. Daarom hebben de balies van Burgerzaken ruime openingstijden waarbinnen inwoners een afspraak kunnen maken. Het aantal inwoners wat daarvan gebruik maakt, neemt al enkele jaren af vanwege een langere geldigheidsduur van documenten en de mogelijkheid zaken digitaal te regelen. Omdat open houden van balies tijd en geld kost, is kritisch naar openingstijden gekeken. De ervaringen van de beperkte openingstijden tijdens de Coronacrisis zijn daarin meegewogen. De conclusie is dat het verminderen van de openingstijden van de balies van Burgerzaken niet afdoet aan de dienstverlening. Voor de helderheid: de openingstijden van het gemeentehuis veranderen niet, die van de balies van Burgerzaken wel.

1. De openingstijden van de balies van Burgerzaken blijvend aan te passen naar:

- Maandag 8:30 – 12:00 uur;
    - Dinsdag 8:30 – 12:00 uur;
    - Woensdag 13:00 – 19..30 uur;
    - Donderdag 13:00 – 19.30 uur;
    - Vrijdag 8:30 – 12:00 uur.

1. De openingstijden van de balies van Burgerzaken blijvend aan te passen naar:

- Maandag 8:30 – 12:00 uur;
    - Dinsdag 8:30 – 12:00 uur;
    - Woensdag 13:00 – 19..30 uur;
    - Donderdag 13:00 – 19.30 uur;
    - Vrijdag 8:30 – 12:00 uur.

Op 16 oktober 2020 zijn schriftelijke vragen ex. Art. 37 RvO door Combinatie95 gesteld over

“Autovrije Markt en terrasoverkappingen”. In bijgaande brief zijn de vragen beantwoord.

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden

In de afgelopen jaren zijn er plannen gemaakt voor de woningbouwlocatie Lindenlust en is er nu een anterieure overeenkomst opgesteld tussen de gemeente Boxtel en Dura Vermeer (hierna: “ontwikkelaar”). Het bestemmingsplan Lindenlust te Boxtel maakt de realisatie van circa 72  woningen op de plek van het voormalige zorgcomplex Lindenlust mogelijk. Om de bouw van de  woningen te kunnen realiseren, moet voor 25 woningen een hogere waarde conform de Wet  geluidshinder worden toegekend. Gelijktijdig met de procedure voor het bestemmingsplan wordt  daarom een procedure hogere grenswaarde Wet Geluidhinder doorlopen.

1. In te stemmen met de groencompensatie en de reservering van het te ontvangen bedrag ter uitvoering van de compensatie door de gemeente;
    2. In te stemmen met het reparatiescenario Bosscheweg en daarvoor de te ontvangen bovenwijkse/bovenplanse bijdrage te reserveren voor de uitvoering van deze maatregel;
    3. In te stemmen met de bijgevoegde anterieure overeenkomst (bijlage 1);
    4. Wethouder P.M.B.M. van de Wiel te mandateren voor het eventueel invullen van de laatste wijzigingen en de ondertekening van de anterieure overeenkomst;
    5. Af te zien van een exploitatieplan;
    6. Akkoord te gaan met het ontwerpbestemmingsplan Lindenlust en dit voor zes weken ter inzage te leggen;
    7. Akkoord te gaan met het ontwerpbesluit hogere waarde Wet geluidhinder en dit voor zes weken ter inzage te leggen;
    8. Af te zien van de vormvrije milieueffectrapportage.

3. In te stemmen met de bijgevoegde anterieure overeenkomst (bijlage 1);
    5. Af te zien van een exploitatieplan;
    8. Af te zien van de vormvrije milieueffectrapportage.

Uit het onderzoek centrumontwikkeling Boxtel van de rekenkamercommissie zijn verschillende aanbevelingen naar voren gekomen. Met deze raadsinformatiebrief wordt de stand van zaken m.b.t. deze aanbevelingen toegelicht.

1. In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze door te leiden naar de raad.

In de bijlage zijn de antwoorden opgenomen

1. Instemmen met de voorgestelde antwoorden

1. Instemmen met de voorgestelde antwoorden

Door de fractie D66 zijn bij brief van 9 juni 2020 vragen gesteld inzake coronabesmettingen bij Vion Boxtel. Deze vragen worden beantwoord door middel van bijgevoegde antwoordbrief.

1. In te stemmen met de beantwoording van de vragen en deze toe te zenden aan de gemeenteraad.