dinsdag 17 november 2020

De Angelaschool in Boxtel heeft zonnepanelen op het dak geplaatst. Omdat het schoolbestuur juridisch eigenaar is en de gemeente het economisch eigendom heeft, dient het college om goedkeuring te worden verzocht. In voorliggende zaak heeft het college op verzoek van het schoolbestuur (in verband met de planning voor het plaatsten van de zonnepanelen) vooruitlopende op dit collegevoorstel, per mail d.d. 3 augustus 2020 haar goedkeuring gegeven.

1. Stichting Breukelen officieel toestemming te geven voor het plaatsen van zonnepanelen op de Angelaschool.
    2. In te stemmen met het mandateren van wethouder M. Lestrade-Brouwer voor het ondertekenen van de juridische overeenkomst.

Het huwelijksbeleid van de gemeenten Boxtel en Sint-Michielsgestel is sinds 2007 onveranderd. Betrokken en klantgerichte trouwambtenaren hebben de afgelopen jaren invulling gegeven aan dit beleid en hun werkwijze gaandeweg zoveel mogelijk aangepast aan de behoeftes van bruidsparen. Binnen het bestaande beleid wordt dat steeds lastiger. Bruidsparen willen graag een eigen inhoud geven aan de plechtigheid en ze hebben meer behoefte aan vrijheid in plaats en tijd van de huwelijksvoltrekking. We willen het huwelijksbeleid hierop aanpassen.

1. Het flitshuwelijk toe te voegen, naast het kosteloze huwelijk en het volledige ceremoniële huwelijk.
    2. Alle geschikte locaties elk jaar de mogelijkheid te bieden om trouwlocatie te worden.
    3. De leges voor huwelijken te vereenvoudigen en gelijk te maken voor Boxtel en Sint-Michielsgestel.
    4. Hiertoe het bijgevoegde concept-beleid vast te stellen.

huwelijk.
    3. De leges voor huwelijken te vereenvoudigen en gelijk te maken voor Boxtel en SintMichielsgestel.
    4. Hiertoe het bijgevoegde concept-beleid vast te stellen.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd 23 november 2020 van D66 over vuurwerkoverlast

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Op 24 juni 2020 is er een toezegging gedaan aan de gemeenteraad dat er een evaluatie zou komen betreffende het, deels, autovrij hebben van de Markt in de periode juni - oktober 2020. In bijgaande Raadsinformatiebrief is de evaluatie verwerkt.

1. In te stemmen met bijgaande Raadsinformatiebrief en deze via de griffie te verspreiden.

Bijgaand treft u de belastingvoorstellen 2021 aan. Voor wat betreft de ontwikkeling van de belastingen en rechten is rekening gehouden met de uitgangspunten geformuleerd en uitgewerkt in de Begroting 2021. Zo is de inflatiecorrectie voor het begrotingsjaar 2021 vastgesteld op 3,1%. Bepaalde heffingen zijn bedoeld om hiermee specifieke uitgaven te kunnen dekken. Hierbij geldt dat deze in principe kostendekkend moeten zijn. Verder zijn vanwege de herindeling bepaalde aanpassingen van de belastingverordeningen nodig. Hiermee wordt bereikt dat de verordeningen van Boxtel in 2021 ook van toepassing zijn op Esch. Voorts is bijgevoegd de door uw College vast te stellen "Regeling tarieven inritten, herstraten en onderhoud bewegwijzering 2021". De tarieven zijn ten opzichte van 2020 trendmatig met 3,1% verhoogd.

• De raad adviseren om:

1. De (tarief)aanpassingen van de gemeentelijke heffingen voor het jaar 2021 vast te stellen.
    2. Hiertoe de navolgende verordeningen vast te stellen: a) Verordening toeristenbelasting 2021; b) Verordening reclamebelasting 2021;
    3. Legesverordening 2021;
    4. Verordening marktgelden 2021;
    5. Verordening precariobelasting 2021;
    6. Verordening rioolaansluitrechten 2021;
    7. Verordening begrafenisrechten 2021;
    8. Verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten 2021;
    9. Verordening rioolheffing 2021.
    • De 3e wijziging van de Begroting 2021 vast te stellen.
    • De "Regeling tarieven inritten, herstraten en onderhoud objectbewegwijzering 2021" vast te stellen.

• De raad adviseren om:

3. Legesverordening 2021;
    4. Verordening marktgelden 2021;
    5. Verordening precariobelasting 2021;
    6. Verordening rioolaansluitrechten 2021;
    7. Verordening begrafenisrechten 2021;
    8. Verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten 2021;
    9. Verordening rioolheffing 2021.
    • De 3e wijziging van de Begroting 2021 vast te stellen.