B&W

dinsdag 18 februari 2020

Per 1 januari 2021 wordt de gemeente Haaren heringedeeld. Vanaf die datum hoort Esch bij de gemeente Boxtel. Voor de invlechting van de subsidieverlening zijn procesafspraken gemaakt. De stuurgroep herindeling Haaren heeft op 19 december 2019 ingestemd met het procesvoorstel. In dit voorstel vragen we uw college het besluit van de stuurgroep te bekrachtigen.

Wij stellen voor:

1. het besluit van de Stuurgroep herindeling Haaren van 19 december 2020 te bekrachtigen, dit houdt in dat:
      a. de subsidieverlening van de waarderingssubsidie voor de jaren 2021 én 2022 in het jaar 2020 plaatsvindt door de gemeente Haaren.
      b. de subsidieverlening van de projectsubsidies in 2020 voor zover die betrekking zal hebben op de jaren 2021 en 2022 plaatsvindt door de gemeente Haaren nadat deze daarover overleg heeft gevoerd met de betreffende ontvangende gemeente(n).
      c. de subsidieverlening van de prestatiesubsidies voor het jaar 2021 in het jaar 2020 plaatsvindt door de ontvangende gemeenten.
      d. de subsidievaststelling van de projectsubsidies over het jaar 2020, 2021 en 2022 plaatsvindt door de ontvangende gemeente(n), tenzij de ontvangende gemeenten
      anders beslissen.
      e. de subsidievaststelling van de prestatiesubsidies over het jaar 2020 in het jaar 2021 plaatsvindt door de rechtsopvolgende gemeente, tenzij de ontvangende gemeenten anders beslissen.

Wij stellen voor:

anders beslissen.

Jaarlijks wordt een overeenkomst en contractspecificatie afgesloten met WSD over de inkoop van re-integratie en participatieactiviteiten in het kader van de Participatiewet. De overeenkomst over 2020 is nog op basis van de "oude stijl'. Naar aanleiding van het document over de nieuwe koers van WSD zal vanaf 2021 een nieuwe overeenkomst toegepast worden.
    WSD is voor de gemeente de first supplier als het gaat om inkoop van re-integratietrajecten. Tijdens de experimenteerperiode in de afgelopen 2 jaar is de samenwerking met WSD gegroeid en heeft er ook uitwisseling plaatsgevonden met andere gemeenten over goede praktijkvoorbeelden die vertaald worden in nieuwe werkwijzen en producten.

1. Akkoord te gaan met de “Overeenkomst 2020 Participatie- en re-integratieactiviteiten Participatiewet” met WSD.

Er zijn op 3 februari 2020 schriftelijke vragen ontvangen van CDA met betrekking tot de verkeerssituatie Markt en handhaving.

In te stemmen met de inhoud van de antwoordbrief en deze aanbieden aan de Griffie.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd woensdag 5 februari 2020 van BALANS Handelingskader stalbezetting door dierenextremisten.

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Als gevolg van een aantal nieuwe bestemmingsplannen moeten meerdere straatnamen worden vastgesteld. Het gaat dan om de bestemmingsplannen Eindhovenseweg 10-12, Achter den Eijngel, Vendelstraat Liempde en Schijndelseweg 170. Verder gaat het om het benoemen van de onderdoorgang naast het gemeentehuis, het herstellen van een – historisch gezien – onjuiste straatnaam en het benoemen van een fietspad in Park Molenwijk.

1. In te stemmen met de naam Jorishof conform bijlage 1
    2. In te stemmen met de namen Brouwerslaantje, Gerst, Hop, Gruit, Spelt en Gagel conform bijlage 2
    3. In te stemmen met de naam Pastorietuin conform bijlage 3
    4. In te stemmen met de naam Het Januspad conform bijlage 4
    5. In te stemmen met het intrekken van de naam De Speet en het vaststellen van de naam ’t Coot conform bijlage 5
    6. In te stemmen met de naam Petershof conform bijlage 6
    7. In te stemmen met de naam Merlettenlaan conform bijlage 7

1. In te stemmen met de naam Jorishof conform bijlage 1
    3. In te stemmen met de naam Pastorietuin conform bijlage 3
    4. In te stemmen met de naam Het Januspad conform bijlage 4
    6. In te stemmen met de naam Petershof conform bijlage 6
    7. In te stemmen met de naam Merlettenlaan conform bijlage 7

In 2018 is de welzijnsdagbesteding (WDB) als pilot gestart. In mei 2018 is ‘Dagje thuis in Boxtel-Oost’ van start gegaan en in september 2019 ‘Dagje thuis op de Kinderboerderij’. ContourdeTwern (CdT) coördineert de WDB in samenwerking met vrijwilligers. De WDB is een belangrijke vorm van respijtzorg (tijdelijke overname van zorg) in de 0e lijn / zonder indicatie ter ontlasting van de mantelzorger. Op 17 december 2019 heeft u besloten om aan CdT € 25.000 subsidie te verlenen voor de voortzetting van de WDB in het 1e kwartaal 2020. Over het vervolg van de WDB in 2020 gaat dit voorstel.

1. Akkoord te gaan met de voortzetting van de WDB van CdT in 2020.
    2. In 2020 een aanvullende subsidie van € 30.450 aan CdT hiervoor beschikbaar te stellen.
    3. Deze kosten te dekken uit maatschappelijk werk, maatschappelijke ondersteuning 0e lijn

1. Akkoord te gaan met de voortzetting van de WDB van CdT in 2020.