dinsdag 9 juni 2020

Ter vaststelling wordt de raad het jaarverslag en de jaarrekening 2019 aangeboden. Momenteel is de accountantscontrole vrijwel afgerond, maar de accountant moet zijn dossier nog volledig maken. De controleverklaring en het accountantsverslag zijn nog niet beschikbaar, maar toegezegd is dat die er tijdig (1 week van tevoren) zullen zijn voor de presentatie aan de raadsleden op 1 juli 2020. Verder heeft de accountant op 2 juni jl. laten weten dat Boxtel ernstig rekening mag houden met een goedkeurende verklaring voor getrouwheid en rechtmatigheid.

1. In te stemmen met het Jaarverslag en Jaarrekening 2019 en deze ter vaststelling door te leiden naar de raad.

Beantwoording vragen ex art 37 RvO dd dinsdag 5 mei 2020 van BALANS over ‘Boxtel na Corona; financiële herijking noodzakelijk’

1. Bijgaande antwoordbrief vast te stellen en deze via de Griffie te verspreiden.

Voorstel om samen met de gemeenten Sint-Michielsgestel, Haaren en Vught per gemeente een transitievisie warmte op te stellen, waarin staat hoe en wanneer de wijken van de gemeente van het aardgas af gaan. Dit voorstel vormt de basis voor de uitvraag naar een gezamenlijke projectleider voor het opstellen van de visie, waarbij er per gemeente ruimte is voor maatwerk in o.a. de communicatie en participatie. Voorgesteld wordt om de gemeenteraad en woningcorporaties op de hoogte te stellen van het plan van aanpak.

1. In te stemmen met het plan van aanpak.
    2. De raad hierover te informeren via bijgevoegde raadsinformatiebrief.
    3. Voor het opstellen van de TransitieVisie Warmte gezamenlijk een projectleider aan te trekken.
    4. De woningcorporaties te infomeren over de aanpak.

1. In te stemmen met het plan van aanpak.
    2. De raad hierover te informeren via bijgevoegde raadsinformatiebrief.
    4. De woningcorporaties te infomeren over de aanpak.