dinsdag 23 juni 2020

Het project Gebiedsgerichte handhaving van mest wordt vanaf 2018 uitgevoerd in de regio Oost-Brabant/Limburg-Noord. In dit project werken gemeenten, provincies (Noord-Brabant en Limburg), omgevingsdiensten, waterschappen, Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en het Openbaar Ministerie op uitvoerend niveau samen aan de bestrijding van mestfraude. Bestrijding van mestfraude is belangrijk voor de kwaliteit van de bodem, lucht en water (zowel oppervlaktewater als grondwater) en belangrijk om te kunnen voldoen aan de Nitraatrichtlijn en Kaderrichtlijn water.

1. De Samenwerkingsafspraken onderdeel gegevensverstrekking tussen de gemeente Boxtel en andere partners in het project gebiedsgericht handhaven mest aan te gaan.

Het bedrijf in bouwmaterialen, gevestigd aan Koppenhoefstraat 6 in Boxtel, is voornemens om de maximaal toegestane bebouwing op het bedrijfsperceel in fasen met 4500 m2 uit te breiden en de toegestane buitenopslag te reguleren. De omvang van het bedrijfsperceel zelf wijzigt niet. De maximaal toegestane hoeveelheid aan bedrijfsbebouwing wordt 8757 m2.

1. Het bestemmingsplan Koppenhoefstraat 6 in Boxtel voor het uitbreiden van de maximaal toegestane 4752 m2 te verhogen naar 8757 m2 als ontwerpbestemmingsplan ter inzage te leggen
    2. Af te zien van de vormvrije m.e.r.
    3. Bijgevoegd addendum op de anterieure overeenkomst te ondertekenen

2. Af te zien van de vormvrije m.e.r.
    3. Bijgevoegd addendum op de anterieure overeenkomst te ondertekenen

De besluitvorming van de 2e heidag van 18 juni 2020 is verwerkt in bijgaande eerste bestuursraportage 2020

1. Instemmen met de eerste bestuursrapportage 2020 en het bijbehorende raadsvoorstel en dorgeleiden naar de griffie.

1. Instemmen met de eerste bestuursrapportage 2020 en het bijbehorende raadsvoorstel en doorgeleiden naar de griffie.