dinsdag 19 maart 2024

Oude Raadzaal Boxtel

In 2021 is de Molengraafseweg 1 door de gemeente aangekocht ten behoeve van de aanleg fietstunnel Tongersestraat als onderdeel van het Maatregelenpakket PHS Boxtel. De aankoop is door partijen (Rijk, Provincie en Gemeente) gefinancierd vanuit het programma PHS Boxtel.
    Een deel van het perceel en de woning is niet nodig voor de aanleg van de fietsonderdoorgang. Oorspronkelijk was dan ook de intentie om zo spoedig mogelijk tot verkoop van de woning over te gaan. In mei 2023 hebben partners besloten om de woning niet te verkopen maar tijdelijk commercieel te verhuren. Hiervoor waren alle voorbereidingen getroffen.
    Medio 2023 is het verzoek gekomen om in de woning opvang voor Oekraïners te realiseren. De woning is om die reden toen niet in de tijdelijke verhuur gegaan.
    De voorbereidingen om de woning geschikt te maken voor de opvang zijn inmiddels in volle gang. In dit voorstel worden enkele uitgangspunten en condities vastgelegd voor het tijdelijk t.b.v. de opvang van Oekraïners, in relatie tot het Maatregelenpakket PHS Boxtel. Deze uitgangspunten en condities zijn afgestemd met het project opvang Oekraïners.

1. De uitgangspunten en condities voor het tijdelijk gebruik t.b.v. de opvang van Oekraïners, zoals opgenomen in bijlage 1, vast te stellen.