dinsdag 30 januari 2024

Motie PSO Certificering

In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.

Raadsinformatiebrief over de verhoging van de inkomensnorm voor minimaregelingen. Specifieker een verhoging van 120% van de bijstandsnorm naar 130% van de bijstandsnorm.

De invoering van de Omgevingswet valt samen met de eindtermijn van het huidige VTH beleidsplan 2020-2023. Het komende jaar, 2024, wordt een overgangsjaar waarin we gaan ervaren wat de gevolgen van de Omgevingswet zijn voor VTH. Medio 2024 wordt een onderzoek afgerond wat betrekking heeft op de structuur van VTH. Daarnaast stelt de gemeenteraad omstreeks mei 2024 de Omgevingsvisie vast. In afwachting op deze uitkomsten en ervaring én om te voldoen aan de wettelijke eis om op 1 februari een geldend beleidsplan te hebben, verzoeken wij om vaststelling van het VTH beleidsplan 2020-2024.

1. Het VTH beleidsplan 2020-2024 vast te stellen.

1. Het VTH beleidsplan 2020-2024 vast te stellen.

In oktober 2022 heeft de gemeenteraad de Visie Bezoekerseconomie Boxtel 2022-2030
    goedgekeurd. Wat nog verdere aandacht en uitwerking behoefde was het
    Uitvoeringsprogramma. Door de Regiegroep Bezoekerseconomie is het Concept
    Uitvoeringsprogramma BE, dat bij de visie was opgesteld, als relevant en bruikbaar bevonden,
    zodat de uitvoering in gang gezet kan worden. Het Uitvoeringsprogramma is een levend
    werkdocument. Zo is door de Regiegroep niet alleen ingestemd met het programma, maar ook
    aan een achttal punten prioriteit gegeven. Voor de uitvoering van het programma kan gebruik
    gemaakt worden van het budget Bezoekersecomie 2024-2026 (100.000 euro per jaar).

1. Het Uitvoeringsprogramma Bezoekerseconomie Boxtel (BE) inclusief prioritering vast te stellen
    2. De kosten van in totaal € 300.000 te dekken uit het budget Bezoekerseconomie Boxtel (BE)

Voorgesteld besluit:
    1. In te stemmen met de bijgevoegde antwoordbrief en deze via de Griffie aan de gemeenteraad te verzenden.