dinsdag 16 juli 2024

Oude Raadzaal Boxtel

In september 2023 hebben we een plan van aanpak 2024-2026 voor de uitvoering van het Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA) opgesteld. Op basis hiervan werken we aan een gezondere samenleving en het bestrijden van gezondheidsachterstanden. Voor 2024 zijn in een bestedingsplan nu concrete activiteiten genoemd die bijdragen aan het halen van de doelen van het GALA en die we dit jaar gaan uitvoeren. Voor de financiering van de activiteiten is een subsidieregeling opgesteld.

1. Het uitvoeringsplan 2024 GALA vast te stellen
    2. De subsidieregeling GALA 2024-2026 vast te stellen
    3. In te stemmen met de raadsinformatiebrief en deze via de griffie naar de gemeenteraad te sturen.

1. Het uitvoeringsplan 2024 GALA vast te stellen
    2. De subsidieregeling GALA 2024-2026 vast te stellen

Gemeenten zijn verplicht om ieder jaar een hotspotmonitor vast te stellen. Deze verplichting is opgenomen in de Selectielijst voor gemeente en (inter)gemeentelijke organen op basis van artikel 5 lid 1 sub e Archiefbesluit 1995. De hotspotmonitor is gericht op het identificeren van gebeurtenissen en kwesties in de samenleving die grote invloed hebben uitgeoefend op de activiteiten van de organisatie en haar omgeving. De bewaartermijn van de informatie over hotspots zal, indien dit op te vernietigen staat, omgezet worden naar volledig te bewaren informatie. Op basis van het beleidsdocument Hotspotmonitor heeft een expertteam een lijst hotspots 2023 voor de gemeente opgesteld.

1. In te stemmen met de voorgestelde lijst hotspots 2023

1. In te stemmen met de voorgestelde lijst hotspots 2023

In nauwe samenwerking met de 5 gemeenten in het Basisteam Meierij en de Taskforce-RIEC is een beleidslijn voor de toepassing van de Wet Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het Openbaar Bestuur opgesteld, ook wel het BIBOB-beleid genoemd. Het college wordt voorgesteld het voorliggend beleid vast te stellen onder gelijktijdige intrekking van de ‘Beleidsregel Bibob Boxtel 2019 ’, die op 04 juli 2019 is vastgesteld.

1. De ‘Beleidsregel Bibob’ vast te stellen en deze in werking te laten treden op 1 september 2024.
    2. De ‘Beleidsregel Bibob Boxtel 2019’, in werking getreden op 4 juli 2019, in te trekken per 1 september 2024.
    3. De gemeenteraad te informeren door middel van bijgevoegde raadsinformatiebrief

Resultaten clientervaringsonderzoeken jeugd 2023

1. In te stemmen met de bijgevoegde raadsinformatiebrief en deze via de griffie aan de gemeenteraad te verzenden.