- Locatie
Oude Raadzaal Boxtel
- Voorzitter
- Ronald van Meygaarden
Agendapunten
-
02.04.OB
1. Alle huishoudens ontvangen nu jaarlijks een stamkaart om toegang te krijgen tot de milieustraat, met daarop 10 knippen (ter waarde van € 25) voor de betaling van de eerste storting(en). Voor aanvullende stortingen dienen zij op de milieustraat extra knipkaarten te kopen. Vanaf 1 januari 2025 willen we dit systeem veranderen, en overgaan op een Milieupas voor elk huishouden, als toegangscontrolesysteem en directe pinbetalingen vanaf de eerste storting.
2. De gemeente haalt nu, bij enkele bedrijven, gevestigd in een woning en/of een bedrijfspand behorend bij een woning, bedrijfsafval op. Daarvoor vragen we reinigingsrechten. Daarnaast staan we enkele huishoudens toe hun afval via het bedrijfsafval af te voeren, en innen bij die percelen geen afvalstoffenheffing. Deze situatie willen we per 1 januari 2025 beëindigen.Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Per 1 januari 2025 te stoppen met het systeem van knippen en
a. over te gaan op directe pinbetalingen aan de poort;
b. de jaarlijkse Stamkaart te vervangen voor een permanente Milieupas, alleen voor de toegangscontrole;
2. Per 1 januari 2025 alle activiteiten en regelingen aangaande bedrijfsafval te beëindigen en
a. te stoppen met de inzameling van bedrijfsafval en het daarvoor heffen van reinigingsrechten;
b. de vrijstelling voor het aanbieden van huishoudelijk afval voor gecombineerde woon/bedrijfspercelen te beëindigen en bij betrokken percelen over te gaan op het inzamelen van huishoudelijk afval en het innen van afvalstoffenheffing;
3. Per 1 januari 2025 de “ Uitvoeringsregeling afvalstoffenheffing 2018” in te trekken;
4. De raad hierover te informeren met bijgevoegde raadsinformatiebrief.Besluit
1. Per 1 januari 2025 te stoppen met het systeem van knippen en
a. over te gaan op directe pinbetalingen aan de poort;
b. de jaarlijkse Stamkaart te vervangen voor een permanente Milieupas, alleen voor de toegangscontrole;
2. Per 1 januari 2025 alle activiteiten en regelingen aangaande bedrijfsafval te beëindigen en
a. te stoppen met de inzameling van bedrijfsafval en het daarvoor heffen van reinigingsrechten;
b. de vrijstelling voor het aanbieden van huishoudelijk afval voor gecombineerde woon/bedrijfspercelen te beëindigen en bij betrokken percelen over te gaan op het inzamelen van huishoudelijk afval en het innen van afvalstoffenheffing;
3. Per 1 januari 2025 de “ Uitvoeringsregeling afvalstoffenheffing 2018” in te trekken;
4. De raad hierover te informeren met bijgevoegde raadsinformatiebrief.