B&W

maandag 3 juni 2019

A.M.T. Naterop

ivm VNG congres dinsdag wordt de vergadering gehouden op maandag 3-6-19

Op 11 mei zijn schriftelijke vragen ex. art. 37 RvO over Extra geld naar Jeugdzorg gesteld. Via bijgaande antwoordbrief is een reactie geformuleerd.

In te stemmen met bijgaande antwoordbrief.

In te stemmen met bijgaande antwoordbrief.

In juli 2018 hebben Rijk en regio besloten per 1 oktober 2018 te willen starten met een ‘Proefcasus Eindhoven Airport’. Deze moet helpen antwoord te geven op de centrale vraag welk perspectief op de toekomst van Eindhoven Airport na 2019 wenselijk en realiseerbaar is. Rijk en regio willen met het uitvoeren van de Proefcasus verkennen hoe concreet invulling gegeven kan worden aan de transitie naar een slimmere en duurzamere, en meer op kwaliteit gestuurde luchtvaart- en luchthavenontwikkeling. Op 25 april 2019 heeft onafhankelijk verkenner Pieter van Geel zijn advies hierover aangeboden aan de minister van Infrastructuur en Waterstaat. De minister heeft de stuurgroep ‘Eindhoven Airport na 2019’ gevraagd om te reageren op dit advies. De gemeente Boxtel heeft zich aangesloten bij de randgemeenten en kan als één van deze gemeenten haar standpunt meegeven aan de stuurgroep, als input voor de reactie naar de minister.

Bijgevoegde brief aan te bieden aan de gemeenteraad als concept-reactie op het advies Proefcasus Eindhoven Airport.

bijgevoegde brief aan te bieden aan de gemeenteraad als concept-reactie op het advies Proefcasus Eindhoven Airport.

De raad van de gemeente Haaren wordt gevraagd een investeringskrediet van € 5.748.000 te voteren voor de reconstructie van de N65. Uit hoofde van de wet arhi wordt het college van Boxtel gevraagd hiermee in te stemmen.

Instemmen met het besluit van de gemeente Haaren tot votering van een investeringskrediet van
    € 5.748.000 voor de reconstructie van de N65.

€ 5.748.000 voor de reconstructie van de N65.

De gemeenteraad middels bijgevoegde raadsinformatiebrief te informeren over de stand van zaken aangaande de vernieuwing winkelcentrum Oosterhof.

In te stemmen met de Raadsinformatiebrief ter verzending aan de gemeenteraad.

In te stemmen met de Raadsinformatiebrief ter verzending aan de gemeenteraad.

De 1e berap 2019 van de gemeente Haaren sluit met een tekort van € 368.000 voor 2019 en een overschot van € 360.000 in 2020 en € 380.000 in 2021.

Instemmen met de 1e berap 2019 van de gemeente Haaren

Instemmen met de 1e berap 2019 van de gemeente Haaren

Op 1 juli aanstaande bereiken de heer mr. H.P.H. van Griensven (voorzitter), mevrouw mr. H.G.W. van Heugten (lid) en mevrouw mr. M.H.A. Jenniskens (lid) hun maximale zittingstermijn bij de commissie bezwaarschriften. Dat betekent dat er een drietal nieuwe leden, tevens vice-voorzitters, dienen te worden benoemd. Op grond van artikel 3 lid 1 en 2 van de Verordening behandeling bezwaarschriften 2018 (hierna, de Verordening) is het college van burgemeester en wethouders bevoegd om de (vice) voorzitter en leden van de commissie bezwaarschriften te benoemen.

De heer mr. K. Mestrom, de heer mr. M.W. Venderbos en mevrouw mr. I.E. Mussche te benoemen tot leden en tevens vice- voorzitter van de commissie bezwaarschriften.