B&W

dinsdag 17 september 2019

A.M.T. Naterop

Naar aanleiding van de bestuurlijke toezegging van wethouder Lestrade-Brouwer tijdens de raadsvergadering van juni jl. informeren wij u over het 1e halfjaar van de Regeling Vouchers Muziekonderwijs Boxtel.

Instemmen met de bijgaande concept-informatiebrief.
    De griffie verzoeken de raadsinformatiebrief te agenderen

Instemmen met de bijgaande concept-informatiebrief.
    De griffie verzoeken de raadsinformatiebrief te agenderen

Het gemeentelijk vastgoed is onder te verdelen in sport, onderwijshuisvesting en maatschappelijk vastgoed. Het onderhoud van gemeentelijk vastgoed is – in vele gevallen – de taak van de gemeente als pandeigenaar. Voor dit onderhoud worden meerjaren onderhoudsplannen opgesteld. De kosten voor onderhoud worden gedekt via de
    onderhoudsvoorzieningen of de onderhoud reserves. Om nu en in de toekomst voldoende middelen te hebben om deze plannen uit te voeren, is het noodzakelijk om de nieuw te vormen voorziening op niveau te brengen en te houden. Zowel door de provincie als de accountant wordt hier op aangedrongen. De huidige voorzieningen en reserves zijn niet toereikend.

1. De geactualiseerde meerjaren onderhoudsplannen voor het gemeentelijk vastgoed vast te stellen;
    2. De twee huidige beschikbare voorzieningen en de drie huidige beschikbare reserves tot één voorziening te vormen;
    3. Met ingang van 2019 jaarlijks een extra dotatie uit te voeren van €430.000 ten behoeve van de nieuw te vormen voorziening van gemeentelijk vastgoed;
    4. De kosten á € 1.225.000 uit het onderhoudsplan voor de nieuwe glijbaan in het Dommelbad als losstaand krediet in beeld te brengen voor 2026.

Op 31 augustus zijn schriftelijke vragen ex. artikel 37 RvO gesteld door de fractie BALANS over de financiële relatie met SPPiLL.

In te stemmen met bijgaande antwoordbrief aan fractie BALANS en deze via de griffie te verspreiden.