B&W

dinsdag 12 november 2019

A.M.T. Naterop

Het betreft een wijzigingsplan voor het perceel Gemondesestraat 13 te Liempde. Het betreft de wijziging van de bestemming 'Agrarisch - Agrarisch bedrijf' naar ‘Wonen’. Hierbij blijft de bestaande agrarische bedrijfswoning en het bijgebouw gehandhaafd. Met deze ontwikkeling worden geen andere ruimtelijke ingrepen mogelijk gemaakt. Het ontwerpplan heeft reeds ter inzage gelegen. Er zijn geen zienswijzen ingediend. Dat betekent dat uw college het
    wijzigingsplan nu ongewijzigd kan gaan vaststellen.

1. Het wijzigingsplan Gemondesestraat 13 te Liempde ten opzichte van het ontwerp ongewijzigd vast te stellen;
    2. Het vastgestelde besluit gedurende zes weken ter inzage te leggen.

2. Het vastgestelde besluit gedurende zes weken ter inzage te leggen.

Er zijn op 16 oktober 2019 schriftelijke vragen ontvangen van PvdA met betrekking tot opportunisme en precedentwerking bomenkap.

In te stemmen met de inhoud van de antwoordbrief en deze aanbieden aan de Griffie.

Samenwerking regiogemeenten
    Voor beschermd wonen en maatschappelijke opvang is tussen Rijk en de VNG afgesproken dat er gewerkt wordt met centrumgemeenten. Elke regio heeft een eigen centrumgemeente die de regierol heeft en de financiële middelen ontvangt van het Rijk. Voor de regio Meierij en Bommelerwaard (Vught, Boxtel, Haaren, Sint-Michielsgestel, Meierijstad, Maasdriel, Zaltbommel en ’s-Hertogenbosch) is de gemeente ’s-Hertogenbosch de aangewezen centrumgemeente.
    Op 1 januari 2022 gaan de bij deze beleidsterreinen behorende middelen naar de afzonderlijke gemeenten (doordecentralisatie). Zowel met het oog op de verantwoordelijkheden middels een centrumgemeenteregeling, als met het oog op de doordecentralisatie is het belangrijk dat we met de regiogemeenten bepalen wat onze visie is op deze beleidsterreinen. Daarom worden zowel de regiovisie als de samenwerkingsovereenkomst in de colleges en raden van alle regiogemeenten ter vaststelling voorgelegd.

Regiovisie beschermd wonen en maatschappelijke opvang
    De huidige ‘Regiovisie beschermd wonen, maatschappelijke opvang en verslaafdenopvang 2016-2020’ loopt tot 1 januari 2020. Het portefeuillehouders overleg Maatschappelijke Zaken heeft in september 2018 de opdracht gegeven voor het formuleren van een nieuwe regiovisie. De regiovisie vormt in de regio Meijerij en Bommelerwaard de basis voor de ontwikkeling van het uitvoeringsprogramma per 2020, de inkoop BW/MO per 1 januari 2021 en de doordecentralisatie per 1 januari 2022.

Samenwerkingsovereenkomst beschermd wonen en maatschappelijke opvang De huidige Samenwerkingsovereenkomst Wmo Meierij’ loopt van 1 januari 2017 tot 1 januari 2020. Om de afspraken over taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheid van de gemeenten in de regio in het kader van de uitvoering van deze Regiovisie goed te regelen, hebben wij die nu vastgelegd in de ‘Samenwerkingsovereenkomst beschermd wonen, maatschappelijke opvang en aanverwante taken 2020 e.v.’. De uitwerking van de samenwerking is gebaseerd op een centrumgemeente-regeling.

1. de ‘Regiovisie beschermd wonen en maatschappelijke opvang 2020 e.v.’ vast te stellen.

Combinatie '95 stelde enkele schriftelijke vragen waaruit zorgen voor de invlechting van Esch bij Haaren blijken

1. In te stemmen met de concept-antwoorden.
    2. De antwoorden aan de griffie toe te zenden ter verspreiding onder de overige raadsleden en ter opname op de agenda voor de raadsvergadering onder het agendapunt Ingekomen Stukken.

1. In te stemmen met de concept-antwoorden.

De gemeente Boxtel doet mee in het programma Landschappen van Allure (LvA). De afgelopen jaren zijn hieruit meerdere projecten tot stand gekomen. Eén van de projecten die nog moet worden uitgevoerd, is de vergroening van de NS-wandelroute Boxtel – Best over het bedrijventerrein Ladonk (Kruisbroeksestraat). Dit is een onderdeel van Natuurexperience Lennisheuvel. Hiervoor is een voorstel uitgewerkt.

1. Het definitief ontwerp (DO) voor de vergroening van de Kruisbroeksestraat, Boxtel, vast te stellen.
    2. Besluiten dat als onderdeel van de vergroening 11 lindes, 1 kastanje en 1 prunus worden vervangen door 7 veldesdoorns, 2 haagbeuken, 3 abelen en 1 valse acacia + 1 linde verplanten;
    3. De opmerkingen van aanwonende conform voorstel te beantwoorden.
    4. Brouwers Groenaannemers opdracht geven de werkzaamheden uit te voeren conform offerte.
    5. Via de eerstvolgende Berap / Kadernota 2020 € 1.195,- structureel budget toe te voegen aan het beheer openbaar groen (6.2.203.010) als gevolg van de reaaluitbreiding.

verplanten;
    3. De opmerkingen van aanwonende conform voorstel te beantwoorden.
    5. Via de eerstvolgende Berap / Kadernota 2020 € 1.195,- structureel budget toe te voegen aan het beheer openbaar groen (6.2.203.010) als gevolg van de areaaluitbreiding.