B&W

dinsdag 29 januari 2019

A.M.T. Naterop

1. 02.01.RME

Voorgesteld wordt een boom (Taxodium) te rooien en op een geschikte locatie in de nabijheid van de gerooide boom een herplant uit te voeren.

1. Een boom (Taxodium) zonder vergunning te rooien en een herplant uit te voeren.
  2. 02.02.RME

Interbestuurlijk toezicht van de provincie heeft in 2018 de handhavingsdocumenten wederom beoordeeld. Daar waar de gemeente eerst goed scoorde op beoordeelde onderdelen, is nu het oordeel 'voldoet gedeeltelijk'. In het uitvoeringsprogramma 2019 wat nu voorligt zijn de aandachtspunten verwerkt. Jaarlijks stelt het college voor 1 februari het uitvoeringsprogramma voor dat jaar vast en zendt het vervolgens ter kennisgeving door naar de raad.

1. Het uitvoeringsprogramma 2019 van Vergunningen, Toezicht en Handhaving vast te stellen.
    2. De raad via de bijgevoegde raadsinformatiebrief informeren.
  3. 02.03.SO-

WSD heeft haar Kadernota voor de begroting 2020 en de Meerjarenraming 2021 - 20123 naar gemeenten gestuurd en vraagt de raad om een zienswijze af te geven. De zienswijze is verwoord in de brief aan WSD (bijlage).
    Landelijk verkeren de vroegere SW-bedrijven zoals WSD in zwaar weer. De meeste bedrijven vertonen jaarlijks een negatief bedrijfsresultaat. Deelnemende gemeenten moeten dan een bijdrage leveren om een jaarrekening weer sluitend te krijgen. WSD heeft tot nu toe steeds een negatief bedri

1. Akkoord te gaan met de kadernota WSD m.b.t. de begroting 2020 en de Meerjarenraming 2021 - 2023.
    2. Akkoord te gaan met de zienswijze op deze Kadernota zoals verwoord in de brief aan WSD.
    3. De Kadernota WSD en zienswijze ter vaststelling voor te leggen aan de raad.
  4. 02.04.RME

Om ondernemers in de gemeente Boxtel te stimuleren om innovatieve, (sociaal) duurzame ideeën ten behoeve van de Boxtelse economie uit te werken, is ID-Boxtel ontwikkeld. Deze regeling vergoed 50% van de kosten voor een haalbaarheidsonderzoek.

1. De regeling ID-Boxtel vast te stellen

Het college wordt gevraagd in te stemmen met het verzenden van bijgevoegde raadsinformatiebrief. Deze geeft de voortgang aan op het vlak van huisvesting, participatie en integratie van statushouders/minderheden.

1. De raad op de hoogte te stellen met bijgaande informatiebrief over de huisvesting, participatie en integratie van statushouders/minderheden.
  6. 03.01.RME

Op basis van de onderwijswetgeving dient een gebouw dat niet meer gebruikt wordt voor onderwijs, buitengebruik gesteld te worden. Aangezien het schoolbestuur met ingang van begin februari gebruik gaat maken van het nieuwe gebouw, dient voor het oude gebouw een buitengebruikstellingsovereenkomst ondertekend te worden.

1. In te stemmen met bijgevoegde buitengebruikstellingsovereenkomst