B&W

dinsdag 22 oktober 2019

A.M.T. Naterop

Afgelopen tijd is in de regio een interactief proces doorlopen om te komen tot een nieuw egionaal beleidsplan jeugdhulp voor de periode 2020-2023. De gemeenteraad wordt gevraagd om het regionale beleidsplan vast te stellen. Wij attenderen erop dat geen begroting is opgenomen in het regionale beleidsplan jeugdhulp. De regio verwacht dat er geen extra kosten zijn verbonden aan de uitvoering van het regionale beleidsplan. Mocht blijken dat wel extra kosten nodig zijn, dan wordt dit meegenomen bij de behandeling van het jaarlijkse regionale inkoopkader jeugdhulp. Dit kan een financieel risico zijn, omdat er geen ruimte is binnen de begroting van Boxtel voor extra uitgaven. Wij verwijzen naar het raadsvoorstel over de uitleg welke (juridische)ruimte er is binnen de centrumregeling jeugdhulp voor afwijkende beslissingen van individuele gemeenten.

1. de raad voor te stellen om het regionale beleidsplan jeugdhulp 2020-2023 Noordoost Brabant vast te stellen;
    2. dit onder voorbehoud dat de uitvoering past binnen de bestaande financiële kaders en huidige capaciteit regionaal en lokaal.

Schriftelijke reactie op de concept-beleidsnotitie Samen Ouder Worden in Boxtel en ontvangen brief werkgroep ouderen n.a.v. de policy op 24-09-2019

1. Akkoord te gaan met de schriftelijke reactie op de concept-beleidsnotitie Samen Ouder Worden in Boxtel en ontvangen brief werkgroep.
    2. Akkoord te gaan met de aanpassingen in het projectformulier: beleidsnotitie Samen Ouder Worden in Boxtel (aanpassingen in financiën en go/no-go momenten).

Het plan van aanpak voor de invlechting van Esch bij de gemeente Boxtel is een handvat om de ontvangst zo goed mogelijk voor te bereiden.

1. Het plan van aanpak als werkdocument vast te stellen

1. Het plan van aanpak als werkdocument vast te stellen