B&W

dinsdag 27 augustus 2019

A.M.T. Naterop

Per 1 juli 2018 is de Wet basisregistratie adressen en gebouwen gewijzigd. Als gevolg hiervan moet de Verordening basisregistraties adressen en gebouwen Boxtel worden aangepast. Inhoudelijk zijn de verschillen tussen de huidige verordening en de Modelverordening van de VNG niet groot, tekstueel zijn de verschillen erg groot. Daarom is het beter de huidige verordening in te trekken en een nieuwe, actuele verordening vast te stellen. Ook kunnen zo eenvoudig de verordeningen van Boxtel en Sint-Michielsgestel worden geharmoniseerd.

1. In te stemmen met het raadsvoorstel voor het wijzigen van de regels voor naamgeving en nummering waarbij de huidige verordening wordt ingetrokken en een nieuwe verordeningwordt vastgesteld

Het initiatief ziet op de realisatie van 6 appartementen gelegen aan de Nieuwstraat 9 te Liempde. Het te ontwikkelen appartementencomplex dient aan te sluiten op de huidige bebouwing en het groene karakter van Liempde. Bij de ontwikkeling van het appartementencomplex zal er aandacht worden besteed aan de realisatie van een gemeenschappelijke ruimte in de vorm van een dakterras, zodat toekomstige bewoners elkaar daar kunnen treffen.

1. Medewerking te verlenen aan het principeverzoek tot het ontwikkelen van 6 appartementen aan de Nieuwstraat 9 Liempde;
    2. Initiatiefnemer uit te nodigen om een concept bestemmingsplan bij de gemeente aan te bieden.

nitiatiefnemer is voornemens om tussen de Pauwkestraat en Oude Dijk (ter hoogte van nummer 33) in Liempde een vijftal doorstroom-woningen te realiseren. Momenteel is er in Liempde onvoldoende woonruimte beschikbaar voor eigenaren van starterswoningen die graag een volgende stap maken. Om dit initiatief te kunnen realiseren is een plaatselijke herziening van het bestemmingsplan nodig. Bovendien heeft initiatiefnemer een stuk grond van de gemeente nodig om het plan
    ruimtelijk aanvaardbaar te krijgen.

1. In te stemmen met het verzoek om vijf doorstroom-woningen tussen de Oude Dijk 33 en Pauwkestraat te Liempde te realiseren;
    2. Initiatiefnemer uitnodigen om een concept bestemmingsplan bij de gemeente aan te bieden;
    3. Initiatiefnemer uitnodigen om met de gemeente in gesprek te gaan over de nader in te vullen ruimtelijke ambities binnen het plangebied.

De afgelopen maanden neemt het aantal vragen over en verzoek om oplaadpalen toe. Gemeente Boxtel wil het gebruik van elektrisch vervoer graag bevorderen. De 'Beleidsregels Openbare Oplaadpalen’ bieden duidelijkheid hoe de gemeente omgaat met de plaatsing van oplaadpalen in de openbare ruimte.

1. De 'Beleidsregels Openbare Oplaadpalen' vast te stellen

1. De 'Beleidsregels Openbare Oplaadpalen' vast te stellen

Naar aanleiding van de uitspraak van de Raad van State van 14 augustus 2019 hebben de fracties Balans en VVD schriftelijke vragen gesteld. De Raad van State heeft met de uitspraak van 14 augustus het bestemmingsplan ‘Verbindingsweg Ladonk-Kapelweg’ en samenhangende besluiten grotendeels vernietigd. In de bijlagen van dit collegevoorstel vindt u de beantwoording van de schriftelijke vragen.

In te stemmen met de concept beantwoording van de schriftelijke vragen, gesteld door de fracties Balans en VVD.