B&W

dinsdag 23 april 2019

B&W kamer Boxtel

A.M.T. Naterop

WSD presenteert de jaarstukken over 2018 en vraagt colleges en raden van de deelnemende gemeenten in de GR WSD om een zienswijze op deze stukken. Uit de stukken blijkt dat WSD er weer in geslaagd is om een positief bedrijfsresultaat te bereiken. Met betrekking tot rechtmatigheid zijn de gegevens binnen de toegestane foutmarges gebleven en daarom verwacht WSD een goedkeurende verklaring van de accountant. WSD stelt voor om 50 % van het netto resultaat toe te voegen aan de reserves van WSD (weerstandsvermogen) en 50 % weer beschikbaar te stellen aan de 10 gemeenten als dividend, conform de afspraken die het Algemeen Bestuur daarover heeft gemaakt. De hoogte van het aandeel in het dividend hangt af van de omvang van opdrachten die een gemeente heeft verstrekt aan WSD.

1. Akkoord te gaan met de zienswijze op de jaarstukken zoals beschreven in de brief aan WSD.
    2. Het voorstel en de brief ter vaststelling voor te leggen aan de raad

2. Het voorstel en de brief ter vaststelling voor te leggen aan de raad

Sinds de vaststelling van het Herindelingsontwerp Haaren valt de gemeente Haaren onder preventief financieel toezicht.

In te stemmen met het voorstel aan de raad om mandaat te verlenen aan het college om de daarvoor in aanmerking komende besluiten van de gemeente Haaren in het kader van preventief financieel toezicht te beoordelen. Hierbij behoort de bevoegdheid om in voorkomende gevallen een zienswijze uit te brengen bij het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant