B&W

dinsdag 28 mei 2019

A.M.T. Naterop

De ECB vraagt een bijdrage voor een haalbaarheidsstudie naar zonnevegetatiedaken boven parkeerplaatsen. Die bijdrage kan betaald worden uit project 64 van de Uitvoeringsagenda bij de Visie Duurzaam Boxtel 2030.

De gevraagde bijdrage voor de haalbaarheidsstudie onder voorwaarden verstrekken middels bijgevoegde conceptbrief.

Stichting Wijkorgaan Boxtel Oost (SWBO) heeft samen met enkele wijkbewoners een initiatief ontwikkeld om een natuurspeeltuin aan te leggen in het Park Oosterhof, gelegen aan de Hendrik Verheeslaan. SWBO gaat zelf financiƫle middelen verzamelen om de speeltuin te kunnen realiseren. SWBO zal samen met de initiatiefnemers het dagelijks onderhoud uitvoeren. De gemeente zal het groot onderhoud uitvoeren.

In te stemmen met bijgaande overeenkomst.

In te stemmen met bijgaande overeenkomst.

Met deze notitie wordt de gemeenteraad op de hoogte gebracht van:

1. De resultaten van het Bewoner Activatie Programma (BAP);
    2. Het raadspamflet bewonersinitiatieven;
    3. Het onderzoeks- en leerconsortium over democratische legitimatie en duurzaamheid van urgerinitiatieven, waar Boxtel samen met vier andere gemeenten aan heeft deelgenomen;
    4. De actuele stand van zaken rondom bewonersinitiatieven.

De bijgaande notitie (met bijhorende bijlagen) ter kennisgeving aan te bieden aan de gemeenteraad

Besluiten

Akkoord

Op 7 mei 2019 heeft uw college een brief ontvangen van de fractie Balans waarin een aantal vragen gesteld worden met betrekking tot De Braken.

In te stemmen met bijgevoegde antwoordbrief

In te stemmen met bijgevoegde antwoordbrief