In-gespreksavond

Agenda documenten

1. 0

2. 1

Presentatie: Ambitiedocument omgevingsvisie Boxtel.
    ‎Iedere gemeente stelt op basis van de Omgevingswet een omgevingsvisie op. De omgevingsvisie is het instrument om samenhang in het beleid voor de fysieke leefomgeving aan te brengen en geeft aan hoe we de totale leefomgeving voor een lange periode (2040) willen inrichten. Het nu voorliggende ambitiedocument geeft een beschrijving van de ambities voor Boxtel. Het is bedoeld als tussenstap, om vanuit daaruit richting te geven aan de inhoud van de omgevingsvisie. Die dient in 2024 vastgesteld te zijn.

3. 2

Raadsleden, steunfractieleden en overige belangstellenden kunnen (technische) vragen stellen over de geagendeerde onderwerpen. Medewerkers van de gemeente Boxtel zijn aanwezig om die technische vragen te beantwoorden.

Bijlagen

6. 3

De gemeenteraad vindt dat inwoners van Boxtel mee moeten kunnen praten over zaken die belangrijk voor u zijn. U wordt uitgenodigd om mee te praten over onderwerpen die op de agenda staan en deel te nemen aan de gesprekstafel. Dit doet u door gebruik te maken van het zogenaamde spreekrecht (maximaal 4 insprekers per onderwerp). U kunt ook als toehoorder de gesprekstafel volgen. Daarnaast kan de gemeenteraad vragen stellen aan de portefeuillehouder over het betreffende onderwerp en gaan de fracties hierover met elkaar in gesprek. Wilt u gebruik maken van het spreekrecht? Meld je dan aan. Meer informatie hierover vindt u in de uitnodiging.

De volgende onderwerpen staan geagendeerd voor de gesprekstafel:
    1    Integraal Veiligheidsplan 2023-2026
    2    Lachgasverbod
    3    Bestemmingsplan Nieuw Koolwijk
    4    Bestemmingsplan De Ruiting 3, 3a, 4, 4a, 5 en 7
    5    Ambitiedocument omgevingsvisie Boxtel
    6    Initiatiefvoorstel Advies raadswerkgroep Legaat van Cooth
    7    Beleidsneutraal aanpassen regels fysieke leefomgeving naar aanleiding van herindeling
    8    Verklaring van geen bedenkingen t.a.v. omgevingsvergunning Breukelsestraat 47 e.v. Boxtel
    9    Grondexploitatie Woningbouw Albinonistraat 86A Boxtel
    10  Tariefaanpassingen en overige wijzigingen van de gemeentelijke heffingen voor het jaar 2023